سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:

احتمال مستثنی شدن تحریم‌های هسته‌ای از تحریم ۱۰ساله

احتمال مستثنی شدن تحریم‌های هسته‌ای از تحریم ۱۰ساله

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: وزیر امور خارجه از اختیارات خود در رابطه با استثنا قائل شدن در خصوص تحریم های مرتبط با هسته ای استفاده می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: انتظار ما این است اوباما قانون تمدید تحریمهای ایران را امضاء کند.

وی گفت: همانطور که ما از گذشته گفته ایم تمدید تحریمهای ایران ضرورتی ندارد.ما به سهم خود بر روی اهداف اصلی که البته ادامه اجرایی سازی طرح جامع اقدام مشترک است، تمرکز کرده ایم.در حالیکه معتقدیم که تمدید ضروری نیست.
 
همچنین معتقدیم  تمدید کاملا شفاف کاملا در سازگاری با تعهدات ما در طرح جامع اقدام مشترک است.انتظار ما این است رئیس جمهور این قانون را امضاء کند، لازم است این موضوع را یادآوری کنم که جان کری وزیر امور خارجه از اختیارات مربوط به استثنا قائل شدن در خصوص تحریم های مرتبط با هسته ای استفاده می کند.ما همچنان بر اساس تعهدی که در برجام داده ایم از روز اجرا به این سو همه تحریم های مرتبط هسته ای را بر اساس اختیارات قانونی مستثنی می کنیم.تا مادامی که ایران به تعهدات بر اساس توافق پایبند باشد ما هم به موضوع حفظ رفع تحریمها بر اساس تعهدمان پایبند خواهیم بود.
 
کربی افزود:مهم است یادآوری کنم تمدید قانون تحریم های ایران توانایی آمریکا را برای عمل به تعهدات محدود نمی کند و این موضوع دورنمای رفع تحریمها راکه ایران براساس توافق دریافت می کند به هر شکلی تحت تاثیر قرار نمی دهد.
 
وی گفت:این قانون تمدید مستقیم برای تحریم هایی بود که از ده سال پیش وجود داشته اند.این یک تمدید ساده بود.شما باید به خاطر داشته باشید بحث هایی درباره اصلاحات آن و یا تغییرات در آن وجود داشته است.
 
کربی گفت: ما هرگز فکر نکردیم که تمدید آن ضروری باشد اما با وجود این تمدید،کری  تلاش خواهد کرد تا از اختیارات خود در رابطه با استثنا قائل شدن در خصوص تحریم های مرتبط با هسته ای که بخشی از توافق ایران است، استفاده کند. بنابراین نکته ای که تلاش می کنم روشن کنم این است ما قصد داریم به تعهدات تحت طرح اقدام مشترک چه با تمدید یا بدون تمدید عمل کنیم.ما معتقدیم این کار ضروری نبود و حالا کنگره آن را تصویب کرده و همانطور که گفتم به نظرم کاخ سفید هم اعلام کرده، انتظار دارند رئیس جمهور آن را امضاء کند.ما همچنان به تعهدات تحت طرح اقدام مشترک پایبند خواهیم بود.
 
انتهای پیام
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا