پیش بینی چند گروه مهم بازار سهام با توجه به آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی

پیش بینی چند گروه مهم بازار سهام با توجه به آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی

وضعیت بازار و چندگروه مهم با توجه به آخرین تحولات سیاسی و اقتصادی مانند تمدید ۱۰ساله تحربم های ایران توسط مجلس سنا آمریکا و توافق اوپک برای کاهش نفت، توسط کارگزاری آبان پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی شاخص بورس در هفته نیمه تعطیل پیش با رشد 392 واحدی سه شنبه گذشته و به مدد اثر 252 واحدی بزرگترین شرکت بازار یعنی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از مرز 80 هزار واحد عبورد کرد که کارگزاری آبان برای هفته جاری پیش بینی کرد با توجه به ادامه توقف نمادها و عدم بازگشایی به موقع آنها و از آن مهمتر تصویب و تمدید 10 ساله تحربم ها علیه ایران توسط  مجلس سنای آمریکا،احتمالا اکثر گروه ها بخصوص گروه های بزرگ منفی ظاهر شوند اما معدود گروه هایی همانند پتروشیمی پرتقاضا و مثبت باشند که در این میان افزایش جهانی قیمت نفت مزید برعلت خواهد بود.

در پی توافق مهم اوپک برای کاهش نفت، قیمت نفت با جهش کم سابقه ایی در سال های اخیر مواجه شد. درگروه مذکور احتمالا نمادهای "شلعاب، شخارک، پارسان، شپدیس، خراسان، کرمانشا، شیراز و شفن" از اقبال بیشتری برخوردار بوده و با صف خرید مجدد همراه باشند.

به نظر گروه تاثیر گذار خودرویی در غیاب نماد "خساپا" همچنان معاملات منفی را تجربه کنند و تنها تک نمادهایی همچون "خفناور" و حق تقدم آن و "خزر" به دلیل اقبال نوسان گیرها، معاملات مثبتی داشته باشند.

گروه بانکی نیز متاسفانه درغیاب نمادهای بزرگ که بخشی از سرمایه فعالان بازار را بلوکه کرده ، احتمالا همچنان کم فروغ و منفی دنبال خواهند شد.

به نظر گروه های فلزی و معدنی به دلیل رشد قیمت های جهانی فلزات پایه همچنان در کانون توجه فعالین بازار قرار داشته باشند که در این بین گروه رویی همچنان از اقبال بیشتری برخوردار خواهند بود و معاملات پرتقاضایی را تجربه خواهند کرد.

انتهای پیام
 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا