رئیس جمهور خبر داد؛

لایحه بودجه ۹۶ یکشنبه در مجلس

لایحه بودجه ۹۶ یکشنبه در مجلس

با کاهش قیمت نفت، در حالی که همه کشورهای تولیدکننده از ذخایر خود استفاده کردند ما سال گذشته، امسال و نیز در بودجه سال آینده ۲۰ درصد درآمد خود از پول نفت را به صندوق توسعه ملی می‌ریزیم. این نشان‌دهنده قدرت ملت و دولت ما است.

 

رئیس جمهور گفت: لایحه بودجه سال ۹۶ با چهار اولویت یکشنبه تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حسن روحانی در مراسم بهره برداری از بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب کشور در مشهد گفت: در بودجه سال آینده چهار اولویت در زمینه آب، فاضلاب، محیط‌زیست و ریل دیدیم که جزو برنامه دولت در برنامه پنج ساله است.

روحانی گفت: ما این چهار اولویت را در بودجه سال ۹۶ در نظر گرفته ایم و برای این چهاراولویت ۱۰ هزار میلیارد تومان هم اختصاص دادیم.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اجلاس اخیر اوپک گفت: با تلاش‌هایی که ماه ها با کشورهای مختلف صورت گرفت، در بخش قیمت نفت تعامل مثبتی را شاهد بودیم.

وی افزود: توطئه بزرگی علیه ما درست کردند و فکر می‌کردند ما را دچار مشکل می‌کنند، البته در این ایام مشکل ما از همه کمتر بود، فقط این جمله در ذهن‌تان در تاریخ ایران بماند که برای دولت یازدهم در دو سالی که گذشت قیمت نفت پایین‌ترین قیمت نسبت به سال‌های پیش در طول تاریخ ایران بود، یعنی در طول تاریخ ایران هیچ‌گاه قیمت نفت به یک سوم و یک چهارم در عرض چند ماه تقلیل پیدا نکرده بود.

رئیس جمهور ادامه داد: قیمت نفت از ۱۲۰ دلار به ۳۰ دلار رسید. همه کشورهای نفت خیز و تولیدکنندگان نفت دچار مشکل شدند. پولدارترین این کشورها عربستان سعودی که ۱۰.۵ بشکه نفت در روز تولید می‌کند در سالی که گذشت نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود برای اداره کشور برداشت کرد.

رئیس قوه مجریه عنوان کرد: اما ما سال گذشته، امسال و نیز در بودجه سال آینده ۲۰ درصد درآمد خود از پول نفت را به صندوق توسعه ملی می‌ریزیم.

روحانی گفت: هیچ کشوری نتوانست این کار را انجام دهد و همه کشورهای تولیدکننده از ذخایر خود استفاده کردند، فقط در ایران با پایین آمدن کاهش قیمت نفت، ما پولی را هم به صندوق ذخیره ارزی ریخته‌ایم، این نشان‌دهنده قدرت ملت و دولت ما است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا