اوپک توافق کرد؛ کاهش تولید ۱.۲میلیون بشکه در روز/ تولید اوپک به 32.5 میلیون بشکه در روز کاهش می یابد

اوپک توافق کرد؛ کاهش تولید ۱.۲میلیون بشکه در روز/ تولید اوپک به 32.5 میلیون بشکه در روز کاهش می یابد

کشورهای صادر کننده نفت امروز چهارشنبه در نشست خود در وین در خصوص کاهش تولید نفت خام به توافق رسیدند.

به گزارش نامه نیوز، اعضای اوپک توافق کرده اند که روزانه تولید یک میلیون و 200 هزار بشکه از نفت خود را کاهش دهند.

شايد زماني كه رسانه ها در تاريخ ۲۶ مهر سال گذشته خبر توافق برنامه هسته اي ايران با پنج به علاوه يك را منتشر مي كردند هرگز كمان نمي بردن بیش از یک سال بعد بيژن نامدار زنگنه در سوي توافقي قرار گيرد كه ان را بتوان برجام نفتي نامگذاري كرد. 

آن‌گونه که بلومبرگ و رویترز گزارش داده‌اند یک عضو هیئت نمایندگی اوپک در این زمینه گفته است وزرای نفت این سازمان در نشست امروز خود توافق کردند تولید اوپک به 32.5 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

در معاملات امروز و در پی افزایش امیدواری ها به توافق اوپک برای کاهش تولید، قیمت جهانی نفت بیش از 3 دلار افزایش یافته و از 50 دلار در هر بشکه عبور کرده است.

اختلافات ایران، عربستان و عراق مهمترین مانع دستیابی به توافق برای کاهش تولید اوپک بود. به نظر می رسد عربستان موافقت کرده است تولید نفت ایران در سطح 3.9 میلیون بشکه در روز فریز شود.

این در حالی است که به گفته رضا زندی، خبرنگاران حاضر در وین، بر اساس تفاهم اوپك ايران حتي مي تواند توليدش را در شش ماهه ٢٠١٧ روزانه ٩٠ هزار بشكه افزايش دهد و به سقف ٣.٩ ميليون بشكه برساند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت پس از نشست اظهار کرد:«ما از جانب مشتری در بازار مشکلی نداریم و مشکل این است که نفت بیشتری برای فروش نداریم, ما هیچ محدودیتی از جهت مشتری نداریم.»

وی علاوه بر این در رابطه با صادرات میعانات ایران گفت:«صادرات نفت خام ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه در روز است و با میعانات گازی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه می رسد.»

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا