مشتری جدید گاز ایران از راه رسید

مشتری جدید گاز ایران از راه رسید

کاخا کالادزه اظهار داشت: روابط تهران و تفلیس هم اکنون در سطح مطلوبی قرار دارد؛ گرجستان که جایگزین دیگری ندارد، قادر خواهد بود از طریق آذربایجان یا ارمنستان از ایران گاز بخرد. این یک پروژه بلندمدت است که باید به دقت روی آن کار شود.

به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه خبری پان آرمنین، وزیر انرژی گرجستان تصریح کرد: تفلیس پیش تر برای تاسیسات تجاری از شرکت دولتی گازپروم روسیه گاز خریده است و احتمال می رود همکاری بیشتری با این شرکت داشته باشد.

کالادزه چندی پیش با یرواند زاخاریان، وزیر انرژی ارمنستان ملاقات و گفتگو کرده بود تا درباره ترانزیت برق و امکان همکاری با ایران در زمینه خرید گاز بحث و تبادل نظر کند.

زاخاریان پس از این دیدار به خبرنگاران گفته بود: ایجاد خطوط انتقال برق گرجستان- ارمنستان و ارمنستان- ایران بحث و بررسی شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ایران با دو کشور دیگر منطقه قفقاز یعنی آذربایجان و ارمنستان، در بخش گاز، قرارداد همکاری دارد.

بر این اساس، ایران گاز آذربایجان را به جمهوری خودمختار نخجوان سوآپ می کند. همچنین ایران به ازای صادرات گاز به ارمنستان از این کشور برق وارد می کند.

گرجستان علاوه بر واردات گاز از ایران قصد دارد، گاز ایران را نیز به اروپا انتقال دهد. مقامات صنعت نفت کشورمان نیز اعلام کرده اند که گرجستان در کنار ترکیه به عنوان یکی از مسیرهای احتمالی صادرات گاز ایران به اروپا خواهد بود.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا