وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه اسید سیتریک جوین بازدید کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه اسید سیتریک جوین بازدید کرد

سبزوار- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر روز پنجشنبه در سفر به غرب خراسان رضوی کارخانه اسید سیتریک واقع در شهرستان جوین را مورد بازدید قرار داد.

محمدرضا نعمت زاده در جریان این برنامه گفت: افتتاح این کارخانه تحولی بزرگ در عرصه صنایع تبدیلی و فراوری محسوب می شود که بخش مهمی از نیاز کشور را در زمینه اسید سیتریک تامین می کند.
وی فعالیت این کارخانه را گام مهمی در خروج انحصار تولید محصول اسید سیتریک از دست بیگانگان توصیف و بیان کرد: برنامه وزارت صنعت و معدن حمایت از اینگونه طرحها و کارخانه ها است.
فرماندار جوین نیز به خبرنگار ایرنا گفت: کارخانه اسید سیتریک با اختصاص 40 میلیون یورو تسهیلات ارزی و 2 هزار میلیارد تسهیلات ریالی بنا شده است.
حسین جمشیدی افزود: این کارخانه بزرگترین مجموعه تولید اسید سیتریک در خاورمیانه است که با اختصاص تسهیلات مورد نیاز در چارچوب فعالیت دولت یازدهم به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز کشور در زمینه تامین اسید سیتریک، در دولت یازدهم تسهیلات ارزی و ریالی مناسب به این طرح اختصاص یافت.
فرماندار جوین گفت: این کارخانه ظرفیت تولید 40 هزار تن محصول اسید سیتریک را دارد و حدود 23 هزار کیلوگرم از آن صرف تامین نیازهای داخلی شده و مابقی به کشورهای خارجی صادر می شود.
وی افزود: این محصول در زمینه تولید انواع شوینده، پاک کننده ها، مواد نگه دارنده و موارد مشابه کاربرد دارد.
جمشیدی گفت: با بهره برداری از این کارخانه زمینه اشتغال 200 نیروی متخصص در منطقه جوین فراهم می شود.
همچنین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت اتاق کنترل فرمان فریماتور کارخانه اسید سیتریک آغاز بکار کرد.
'نقاب' مرکز شهرستان 21 هزار نفری جوین در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگاران: جواد پورسخاوت و حمید دلاوری هروی **منتشرکننده: حسین کریم زاده
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا