سودجویان پشت پرده افزایش نرخ دلار

سودجویان پشت پرده افزایش نرخ دلار

کارشناس مسائل اقتصادی در نامه ای خطاب به وزیر اطلاعات با یادآوری بحران ارزی سال ۹۱ نوشت: وزارت اطلاعات به صورت جدی به این ماجرا ورود کرده و راه مفسدان را سد نماید.

 

حجت الله عبدالملکی کارشناس مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه امام صادق(ع) معتقد است افزایش  پر شتاب نرخ ارز  در روزهای اخیر بی دلیل نیست و به همین دلیل در نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات با یادآوری مسائل مربوط به بحران ارزی سال 91 در کشور، خواستار مقابله وزارت اطلاعات با  افراد پشت پرده و رانت خوارانی شده است که از این موضوع سود می‌برند.
در این نامه خطاب به محمود علوی وزیر اطلاعات آمده است،  استحضار دارید که ارزش پول یک کشور با قدرت تولیدی آن ارتباط مستقیم دارد و این ایام در نتیجه سیاستهای ضدتولید دولت یازدهم، ارزش ریال ایران روز به روز در برابر دلار کاهش می‌یابد و دلار گران می شود.
همچنین حتما گزارشهای قابل تامل رسانه‌ها درباره بحران ارزی سال 1391 را مطالعه کرده اید که افرادی دست به تاسیس صرافی زده و با دمیدن در آتش بحران ارزی و خرید و فروش انبوه دلار، شبانه صاحب میلیاردها تومان پول بادآورده شدند و صدها برابر درآمد خود، به کشور خسارت زدند.
با توجه به مسئولیت وزارت اطلاعات در مبارزه با مفاسد اقتصادی، و نظر به شرایط ارزی کشور، از جنابعالی استدعا داریم دستور فرمائید وزارت اطلاعات به صورت جدی به این ماجرا ورود کرده و راه مفسدان را سد نماید.
کسانی که از رانت اطلاعاتی برخوردار بوده اند، از گرانی امروز دلار خبر داشته اند. بلاتردید پاسخ این سوال ساده، بسیاری از مسائل را روشن  و هویت مفسدان را آشکار خواهد ساخت که «نقل و انتقالات سنگین ارزی هفته‌های اخیر توسط چه کسانی انجام شده است»؟
در روزهای اخیر نرخ ارز بیش از 400تومان رشد کرده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا