«اخزا7» در صدر بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایران ایستاد

«اخزا7» در صدر بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس ایران ایستاد

امروز در بازار سهام فرابورس نمادهای «کشرق»، «خفناور» و «غمینو» با بیشترین افزایش قیمت روزانه تا سقف 5 درصد روبه‌رو شدند و در مقابل نمادهای «کمرجان» از گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی و «پخش» از گروه مواد و محصولات دارویی با 4.4 و 4 درصد بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

 

آیفکس در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، سبزپوش شد و با رشد نزدیک به نیم واحدی به ارتفاع 831 واحدی رسید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس ایران، امروز نهم آذرماه افزون بر 165 میلیون ورقه به ارزش 897 میلیارد ریال در بازارهای پنج‌گانه فرابورس معامله شد.

 

امروز در بازار سهام فرابورس نمادهای «کشرق»، «خفناور» و «غمینو» با بیشترین افزایش قیمت روزانه تا سقف 5 درصد روبه‌رو شدند و در مقابل نمادهای «کمرجان» از گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی و «پخش» از گروه مواد و محصولات دارویی با 4.4 و 4 درصد بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

 

در بازار سهام نیز بیش از 86 میلیون سهم به ارزش 262 میلیارد ریال دست به دست شد که در مجموع سه بازارِ اول، دوم و پایه نماد «حریل» بیشترین حجم و ارزش معامله را به ثبت رساند.

شاخص کل فرابورس در حالی روز جاری با رشد نیم واحدی همراه شد و در ارتفاع 831 واحدی قرار گرفت که نمادهای «مارون»، «خراسان» و «میدکو» نزدیک یه یک واحد تاثیر مثبت بر آن داشتند و در مقابل تاثیر منفی از جانب نمادهای «ذوب»، «شاوان» و «بمپنا» از رشد بیشتر آیفکس جلوگیری کردند.

 

از سوی دیگر در بازار اوراق با درآمد ثابت نماد اسناد خزانه اسلامی مرحله هفتم با بالاترین حجم و ارزش معاملاتی روبه‌رو شد. در نماد «اخزا7» معامله‌گران شاهد دادوستد 129 هزار ورقه به ارزش بیش از 112 میلیارد ریال بودند.

 

 امروز همچنین نمادهای «اخزا 6» تا «اخزا 10» در بازه قیمتی 847 تا 943 هزار ریال با بیش از 20 درصد سود روزانه معامله شدند. همچنین اسناد خزانه مرحله پنجم با نماد «اخزا 5» که نماد آن هفته گذشته متوقف شده بود امروز در سررسید تسویه و پرداخت شد.

 

در تابلوی ETFها (صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله) نیز نماد «اعتماد» متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و نماد «آکورد» متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر در رتبه دوم بیشترین حجم و ارزش این بازار قرار گرفت.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا