در گفت و گو با بورس پرس اعلام شد:

پیش بینی یک کارگزار از محدوده شاخص بورس در 3 ماه پایانی سال

پیش بینی یک کارگزار از محدوده شاخص بورس در 3 ماه پایانی سال

مدیرعامل یک کارگزاری با بیان احتمال رشد تک سهم ها نسبت به رشد گروهی صنایع، محدوده شاخص در سه ماه پایانی سال را پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اصغر خبیری مدیرعامل ایساتیس پویا به ابهام بازارهای بیین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط حاکم بر امور سیاسی منطقه به ویژه پس از انتخاب ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا، فضای کسب و کار بنگاه های داخلی و توفیق نه چندان موثر دولت یازدهم برای خروج از رکود این بنگاه ها و زمزمه های انتخابات ریاست جمهوری سال 96 ، امکان رشد شاخص بورس را در سه ماه چهارم سال غیرممکن می سازد. بنابراین به نظر می رسد تا پایان سال شاهد نوسان شاخص در محدوده 76500 تا 81000 واحدی باشیم.

وی افزود: معادلات بین المللی و توان عملیاتی درون شرکتها حاکی از آن است که امکان رشد تک سهم ها بیشتر از رشد گروهی صنایع است . در این میان به دلیل رشد کامودیتی ها در بازارهای جهانی، باید به صنایع پتروشیمی و معدنی نگاه ویژه ای داشت.

خبیری با تأکید بر اینکه مقایسه مقطعی شرایط بازار به دلیل تغییرات معادلات و شرایط فعلی صحیح نیست ادامه داد: در دولت دهم سیاست انضباط مالی و پولی بعنوان یک مسأله مهم در دستور کار نبود اما در دولت یازدهم این موضوع که علاوه بر توقف و کاهش تورم، موتور محرک بخشی از رشد اقتصادی نیز محسوب می شود به طور جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که بعنوان فعال بازار سرمایه چه خواسته ای از مسئولان، وزیر اقتصاد و دولت دارد به بورس پرس گفت: انتظار می رود از ابزارهای مالی و پولی برای هدایت و تعادل بخشی نقدینگی در بازار به طور موثری استفاده شود. ضمن اینکه در شرایط فعلی، فشار تامین کسری وجوه از بازار سرمایه با تعریف ابزارهای مختلف از جمله اوراق بدهی منجر به رکود نسبی در این بازار می شود.

انتهای پیام
 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا