آلمان وام 1.3میلیارد دلاری به توسعه خط ریلی ایران پرداخت می‌کند

آلمان وام 1.3میلیارد دلاری به توسعه خط ریلی ایران پرداخت می‌کند

دولت آلمان با ارائه وام 1.2 میلیارد یورویی یکی از موسسات مالی دولتی این کشور به ایران برای توسعه خطوط ریلی این کشور موافقت کرد.

به گزارش نامه نیوز، به نقل از بلومبرگ، یکی از مقامات بانک مرکزی ایران در گفت‌وگو با بلومبرگ از موافقت دولت آلمان با ارائه وام 1.3میلیارد دلاری یک موسسه مالی دولتی این کشور به ایران برای توسعه خطوط ریلی کشور خبر داد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد: این وام از سوی موسسه تامین مالی KFWآیپکس آلمان برای توسعه خط ریلی تهران به مشهد ارائه خواهد شد. قرار است بانک‌های آلمانی همچنین تامین مالی ساخت برخی نیروگاه‌ها را نیز در ایران به عهده بگیرند.

طی 10 ماه گذشته که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تا حدودی لغو شدند ایران تلاش‌ های گسترده‌ای را برای جذب دهها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در زیرساخت‌های خود آغاز کرده است.

این مقام بانک مرکزی تاکید کرد: بسیاری از بانک‌های بزرگ اروپا به دلیل نگرانی نسبت به نقض برخی تحریم‌های باقی‌مانده آمریکا فاصله خود را از ایران حفظ کردند.

موسسه KFW اعلام کرده است که به دلیل محرمانه بودن این مساله نمی‌تواند پرداخت وام، خطوط اعتباری و هرگونه مبادله مشابه به ایران را تایید کرده و همچنین نمی‌تواند درباره مذاکرات در این زمینه توضیحی ارائه کند.

میشل توکاس دبیر اتاق بازرگانی ایران - آلمان طی یک مصاحبه در لندن اعلام کرد: توافقات برای ارائه وام به ایران انجام شده و در حال نهایی شدن است. 

وی تاکید کرد: این بزرگترین خط اعتباری خواهد بود که ایران توانسته است با لغو تحریم‌های خود از منابع خارجی دریافت کند.

توکاس تاکید کرد: عدم ورود بانک‌های بزرگ به همکاری با ایران کم کاری وزارت اقتصاد آلمان است. شرکت زیمنس آلمان چندین توافق توسعه خطوط ریلی را با ایران به امضا رسانده است که از جمله آ‌نها برقی کردن خط ریلی تهران - مشهد است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا