روایت عبدالرضا هلالی از چک‌های میلیونی مداحان

روایت عبدالرضا هلالی از چک‌های میلیونی مداحان

سیدعلی ضیاء در آستانه رحلت پیامبر (ص) گفتگوی پرتیتری با عبدالرضا هلالی، حیدر خمسه و روح‌الله بهمنی از مداحان اهل بیت داشت و با دو ...

سیدعلی ضیاء در آستانه رحلت پیامبر (ص) گفتگوی پرتیتری با عبدالرضا هلالی، حیدر خمسه و روح‌الله بهمنی از مداحان اهل بیت داشت و با دو تن از افتخارآفرینان تیم ملی شیرجه و دانش‌آموزان دبیرستان علامه حلی گفتگو کرد.

سیدعلی ضیاء در نوزدهمین روز از اجرای برنامه صبحگاهی شبکه یک، میزبان دو تن از اعضای تیم ملی شیرجه ایران از جمله شهنام نظرپور شیرجه رو شایسته کرمانشاهی و مجتبی ولی‌پور بود که به تازگی در شیرجه هماهنگ سکوی ۱۰ متر برای نخستین بار در تاریخ شیرجه کشورمان به مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا دست پیدا کند.

دور قبلی به ما کم لطفی شد اما این بار برنز را گرفتیم

نظرپور در این باره توضیح داد: چین و ژاپن که بهترین‌های آسیا و المپیک هستند به ترتیب به مقام اول و دوم را کسب کردند. البته تیم ما پیش از این با همین ترکیب و با کم لطفی داوران به مقام چهارم رسیده بود اما این بار توانستیم به مدال دست پیدا کنیم.

ولی‌پور نیز گفت: تیم‌های دیگر هم خیلی به ما فشار می‌آوردند اما در آخرین پرش توانستیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی افزود: افرادی داشتیم که تا ۴۰ سالگی شیرجه می‌زدند و مقام کسب می‌کردند. ما فعلا می‌توانیم در این مسابقات شرکت کنیم و امیدواریم روزی به مدال طلا دست پیدا کنیم.

نظرپور نیز درباره آغاز این رشته بیان کرد: من از ۹ سالگی این رشته را آغاز کردم. آن زمان من در کشور در دو رشته اول شدم و ولی‌پور در رشته دیگری اول شد. از‌‌ همان زمان با هم دوست بودیم.

وی ادامه داد: زمانی که مربی ما از کره آمدند، دو تن از شاگردان خود را هم آورده بودند، آن موقع سطح این دو نفر خیلی از ما بالا‌تر بود. ۶ ماهی که گذشت و با هم تمرین می‌کردیم، به دلیل امکانات پایین ما، سطح هر دو این شاگردان پایین آمد و مربیمان مجبور شد آن‌ها را دوباره به کره بفرستد تا خودشان را برای مسابقات آماده کند.

این شیرجه رو کرمانشاهی در پایان تصریح کرد: رشته ما مظلوم است و در صداوسیما زمان کوتاهی به ما اختصاص پیدا می‌کند. اما این دوره با گرفتن مدال خوشبختانه اوضاع بهتر شد.

حضور سه مداح در آستانه رحلت پیامبر (ص) در «فرمول یک»

ضیاء در ادامه میزبان حاج عبدالرضا هلالی، حاج حیدر خمسه و حاج روح الله بهمنی مداحان اهل بیت شد.

هلالی در این گفتگو بیان کرد: گاهی ۱۵ هزار نفر به مجلس ما می‌آیند، امام حسین (ع) را همه دوست دارند.

خمسه نیز درباره کارش گفت: روضه خوانی مطالعه می‌خواهد. کسی که در این زمینه وقت بگذارد شاید دیر‌تر دیده شود. علی رغم سبکهایی مثل شور که جذابیت خاصی دارد و خیلی زود می‌گیرد. البته لطف آقاسیدالشهدا کنار و لطف هلالی و بهمنی کنار که در کنارشان به خوبی کار می‌کنم.

بهمنی نیز بیان کرد: اشعاری که رفقا زحمت آن را می‌کشند و ما می‌خوانیم شنیده می‌شود. نماهنگی هم ساختیم و خوشبختانه دیده شد.

در ادامه هلالی با بیان اینکه بعضی‌ها گمان می‌برند همه چیز فراهم است، یادآور شد: مسئولان فرهنگی ما فکر می‌کنند همه چیز برای ۱۲ و ۱۵ هزار نفر فراهم است. اما باید به این مسائل رسیدگی شود. فقط وقتی حادثه‌ای مثل مسجد ارگ پیش می‌آید، دنبال علت‌ها می‌گردیم. ولی متولیان فرهنگی باید به فکر علاقمندان به این حوزه باشند. هوا سرد است، جوانان مردم از راه دور و نزدیک می‌آیند.

وقتی متولی خودمانیم چه کسی چک چند میلیون تومانی می‌دهد؟

وی تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند همه چیز فراهم است اما اینگونه نیست؛ بیشتر روضه‌هایی که گرفته می‌شود حاصل کمک مردم است. دهه محرم که ما در خانه کشتی مراسم برگزار می‌کنیم هیات خودمان است. وقتی متولی خودمان هستیم چه کسی می‌آید به من چک چند میلیون تومانی بدهد؟!

این مداح اهل بیت ادامه داد: ما اول پول را می‌دهیم و بعد مجاز هستیم در خانه کشتی مراسم بگیریم. یک بار که پول دیر شده بود، می‌خواستند انجا را پلمپ کنند. مسئولیت مداح این است که بیاید با آرامش مداحی کند و مردم هم در آرامش گوش کنند و استفاده کنند نه اینکه درگیر جا و مکان و سرما و وسایل صوتی باشند. اما متاسفانه اینگونه نیست البته گره‌های ما به دست مردم باز می‌شود. گاهی هم شهرداری تهران و سازمان تبلیغات به ما کمک می‌کنند.

وی تأکید کرد: کاش روزی می‌شد حرف می‌زدیم. خیلی به ما سخت می‌گذرد. همین که مردم می‌آیند راضی هستیم. ولی به این سادگی نیست. آدمهای بزرگی در مجلس ما می‌نشینند ولی ما رویمان نمی‌شود از آن‌ها کمک بگیریم.

خمسه در این زمینه اظهار کرد: در این باره شخص مهم است مجموعه تاثیرگذار نیست. اگر مثلا کسی در شهرداری به فکر ما باشد اتفاقی می‌افتد اما برنامه‌ریزی از سوی خود سازمان وجود ندارد. اگر مساجد فضا در اختیار ما قرار بدهند همه با جان و دل می‌‌پذیریم. اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا