ضرورت استفاده از مازوت در ذوب آهن اصفهان از نظر اقتصادی و زيست محيطی

ضرورت استفاده از مازوت در ذوب آهن اصفهان از نظر اقتصادی و زيست محيطی

استاندار اصفهان در مجمع نمايندگان استان گفت: ذوب آهن با استفاده از مازوت، ماهانه 20 ميليارد تومان صرفه جويی در مصرف انرژی خواهد داشت كه با توجه به شرايط مالی اين شركت،‌ می تواند برای ذوب آهن تا حدودی گره گشا باشد.

 

دكتر زرگرپور استاندار اصفهان در مجمع نمايندگان استان، كه به ميزبانی ذوب آهن برگزار شد، گفت: استفاده ذوب آهن اصفهان از مازوت،‌ همانطور كه بررسی های دقيق و كارشناسی سازمان محيط زيست نيز نشان داده است، هيچ گونه آلايندگی ايجاد نمی كند چرا كه مازوت در يك سيستم بسته در كوره بلند ذوب آهن استفاده می شود و اساساً نمی تواند ايجاد آلايندگی كند .
وی افزود: استانداری در خصوص استفاده از مازوت به ويژه در مورد نيروگاه ها بسيار حساس است و حتی با وجود امكان قطع شدن برق، باز هم به دليل اينكه سلامت مردم در خطر بود، هرگز اجازه استفاده از مازوت به نيروگاه ها داده نشد.
استاندار اصفهان تصريح كرد: ذوب آهن با استفاده از مازوت، ماهانه 20 ميليارد تومان صرفه جويی در مصرف انرژی خواهد داشت كه با توجه به شرايط مالی اين شركت،‌ می تواند برای ذوب آهن تا حدودی گره گشا باشد.
وی اظهار داشت:‌ با توجه به ممنوعيت استفاده از مازوت توسط نيروگاهها، مقادير بسياری مازوت موجود است كه كاربردی برای آن وجود ندارد و ذوب آهن اصفهان می تواند بدون ايجاد آلايندگی از آن استفاده بهينه نمايد.
محسن كوهكن نماينده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی نيز در مجمع نمايندگان استان ضمن تاييد سخنان استاندار در خصوص استفاده ذوب آهن از مازوت گفت: با توجه به تاييد سازمان حفاظت از محيط زيست، استفاده ذوب آهن از مازوت هيچ گونه آلايندگی ايجاد نمی كند و اين امر در افكار عمومی نيز با توجه به تاييد سازمان مذكور پذيرفته شده است.
وی افزود: برخی جوسازی ها در اين خصوص مانع شد كه اين شركت زودتر از مازوت استفاده كند اما اكنون،‌ اميد است با انجام اين مهم،‌ حل مشكلات مالی ذوب آهن اصفهان، تسريع شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا