قشم منطقه‌ای مستعد برای توسعه صنعت پتروشیمی است

قشم منطقه‌ای مستعد برای توسعه صنعت پتروشیمی است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: منطقه آزاد قشم به دلیل دارا بودن ذخایر عظیم نفت و گاز، منطقه‌ای مستعد برای توسعه صنعت پتروشیمی است.

 

مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عصر امروز (یکشنبه، هفتم آذرماه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری این شرکت و سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار کرد: منطقه آزاد قشم به دلیل برخورداری از ذخایر نفت، گاز و امکان انتقال این ذخایر به مناطق دیگر، منطقه‌ای مستعد برای صنعت پتروشیمی است.
وی با بیان این‌که منطقه آزاد قشم متقاضیان بسیاری برای توسعه صنعت پتروشیمی دارد، افزود: یک منطقه به عنوان پارک پتروشیمی در قشم اختصاص یافته که این صنعت در این منطقه توسعه یابد.
شاهدایی تصریح کرد: با توجه به این‌که صنعت پتروشیمی تخصصی است و زیر ساخت‌هایی الزام آور را نیاز دارد، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان شرکتی مادرتخصصی و سیاست گذار و برنامه ریز، از توسعه صنعت پتروشیمی حمایت می‌کند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این‌که لازم است ارتباط تنگانگی میان مناطق آزاد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایجاد شود، عنوان کرد: با توجه به این‌که مجوزهای لازم زمین و خوراک برای ساخت چند مجتمع پتروشیمی در جزیره قشم صادر شده است، امیدواریم که انعقاد این تفاهم‌نامه بتواند صنایع بالادستی پتروشیمی را همگام با بخش پایین دستی که دارای ارزش افزوده بالایی است توسعه دهد.
به گفته وی، تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی می‌تواند صادرات را از منطقه آزاد قشم افزایش دهد.
 دریافت مجوز احداث ٣ واحد پتروشیمی
حمیدرضا مومنی، مدیرعامل منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم گفت: صنعت پتروشیمی می‌تواند در جزیره قشم به عنوان صنعتی رو به رشد گسترش یابد، در این مسیر به تازگی مجوز احداث ٣ مجتمع پتروشیمی از سوی مراجع ذی صلاح صادر شده است.
وی افزود: همسو با ساماندهی طرح‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی براساس شیوه نامه ابلاغ شده از سوی وزارت نفت، برای همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمادگی داریم و منطقه قشم، قابلیت‌های بسیاری برای تبدیل شدن به «هاب» جدید صنعت پتروشیمی کشور را دارد.
مومنی با بیان این که منطقه آزاد قشم زمین و زیرساخت‌های لازم را در اختیار علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی قرار می‌دهد، گفت: آمادگی داریم تا قشم را به عنوان یکی از قطب‌های انرژی کشور با تامین زیر ساخت‌های مناسب توسعه دهیم.
شرکت ملی صنایع پتروشیمی و منطقه آزاد قشم، عصر امروز (یکشنبه، هفتم آذرماه) با هدف گسترش همکاری‌های ٢ جانبه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا