فاز نخست فولاد شادگان تا پایان امسال بهره برداری می شود

فاز نخست فولاد شادگان تا پایان امسال بهره برداری می شود

استاندار خوزستان در بازدید از پروژه فولاد شادگان گفت: فاز نخست پروژه فولادسازی شادگان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

 

غلامرضا شریعتی عصر روز گذشته در سفر به شهرستان شادگان در بازدید از روند تکمیل پروژه فولاد شادگان گفت: بخش احیای این کارخانه تا پایان امسال به بهره برداری رسیده و محصول آن به بازار ارائه می شود.
وی با تاکید بر لزوم سرعت بخشی ساخت فاز دوم این کارخانه در بخش فولادسازی گفت: تولید سالانه این کارخانه در بخش احیاء، یک میلیون تن فولاد است و این مهم باید به سرعت انجام شود تا افراد و کارگران که در زمینه راه اندازی سیستم آهن اسفنجی مشغول هستند بیکار نشده و مشغول ساخت فاز بعدی کارخانه شوند.
استاندار خوزستان گفت: صنایع فولاد خوزستان به عنوان سهامدار اصلی شادگان است و با توجه به برنامه ای 10 ساله برای تولید چهار میلیون تن فولاد در این کارخانه، باید واحدهای آن را یکی پس از دیگری طراحی کنند تا وارد مدار تولید شوند.
شریعتی تصریح کرد: امیدواریم برنامه ریزی ها به گونه ای باشد تا شاهد بهره برداری از دو واحد همزمان این کارخانه باشیم تا افراد بیشتری از منطقه مشغول کار شوند و با سرعت بیشتری این سرمایه گذاری به نتیجه برسد تا روند توسعه کشور به سرعت طی شود.
استاندار خوزستان افزود: با تحقق هدف نهایی کارخانه در تولید چهار میلیون فولاد، نزدیک به سه هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهیم داشت و همچنین به صورت غیرمستقیم نیز برای افراد بیشتری اشتغالزایی می شود.
شریعتی افزود: سایر مشاغل مانند گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و مشاغل دیگر نیز می تواند در رفع بیکاری جوانان شادگان تاثیر مثبتی داشته باشد و شادگان می تواند نقش مهمی در توسعه منطقه داشته باشد.
عباس تفضلی، مدیرعامل شرکت فولاد شادگان نیز گفت: این پروژه از سال 1385 آغاز شد و تا به امروز بیش از هشت هزار میلیارد ریال هزینه شده و واحد احیاء این کارخانه به صورت مستقم برای 200 نفر و به صورت غیرمستقیم نیز برای بیش از 10 برابر نفراتی که به صورت مستقیم مشغول هستند اشتغالزایی داشته است.
وی با اشاره به سرمایه گذاران این شرکت اظهار داشت: 65 درصد از سرمایه گذاری این کارخانه بر عهده شرکت فولاد خوزستان و 35 درصد نیز بر عهده دولت است.
مدیرعامل شرکت فولاد شادگان افزود: در بخش فولادسازی مشکل قراردادی داشتیم که هفته گذشته تا حدودی این مشکل برطرف شد.
تفضلی گفت: به انجام رساندن این کارخانه حدود 30 ماه است تا به مدار تولید برسد و در آنجا نیز برای 400 الی 500 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود و به صورت غیرمستقیم نیز حدود 10 برابر اشتغالزایی می شود.
وی تصریح کرد: این پروژه تاثیر زیادی در توسعه فولادسازی و امنیت منطقه خواهد داشت.
غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان روز شنبه در بدو ورود به شادگان ضمن تجدید میثاق با شهدای گمنام شهر دارخوین از تصفیه خانه مرکزی آب شادگان، اردوگاه آموزشی و تربیتی دارخوین، پروژه گردشگری تالاب بین المللی شادگان، جزیره گردشگری صراخیه و شرکت فولادسازی شادگان دیدن کرد.
این دومین حضور رسمی شریعتی در شهرستان شادگان در زمان تصدی گری استانداری خوزستان است.
شرکت فولاد شادگان در جاده شهر بندر امام خمینی (ره) به آبادان قرار دارد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا