در معاملات امروز بازار سهام؛

گروه سرمایه گذاری، بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد

گروه سرمایه گذاری، بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد

در داد و ستدهای روز جاری شاخص کل بورس برای دومین روز پیاپی، رشد کرد.

 

در معاملات امروز، سهامداران بیش از 779 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک میلیارد و 964 میلیون در 56 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در جریان دادوستدهای امروز، همه شاخص های بورس به جز شاخص بازار دوم صعود کردند. شاخص کل 84 واحد بالا رفت و به عدد 79 هزار و 625 واحد رسید. شاخص بازار اول در حالی 31 واحد افت کرد که شاخص بازار دوم 703 واحد رشد را به ثبت رساند.

نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کشتیرانی و پتروشیمی فناوران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری امید و تاپیکو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین امروز گروه های سرمایه گذاری ها، خودرو و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای تولیدی مهرام، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، پتروشیمی فناوران، فرآوری مواد معدنی، توسعه معادن روی، باما و کالسیمین بود.

در مقابل نمادهای حمل و نقل پتروشیمی ،چرخشگر تهران، سرما آفرین، حمل و نقل توکا، معادن منگنز ایران، پتروشیمی فارابی و ماشین سازی نیرو محرکه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سهامداران در پایان معاملات امروز برای خرید سهام باما، کالسیمین، پتروشیمی فناوران، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک رایتل، سهام پتروشیمی خارک و ملی سرب و روی ایران بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف ها را تشکیل دادند.

اما در سوی دیگر بازار گروهی از سهامداران برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق صکوک رایتل، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام سیمان آرتا اردبیل، اوراق گواهی سپرده رایان سایپا و سهام فولاد امیر کبیر کاشان سنگین ترین عرضه ها و صف های فروش را ثبت کردند.

همچنین امروز حق تقدم سیمان شرق با معامله 92 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در نماد معاملات بلوکی با معامله ای به ارزش 121 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا