بورس پرس خبر می دهد:

نتیجه جلسه مدیران ۴ بانک با سازمان بورس/ بانک ها توضیح می دهند

نتیجه جلسه مدیران ۴ بانک با سازمان بورس/ بانک ها توضیح می دهند

جلسه دیروز مدیران بانک های ملت، صادرات، تجارت و پست بانک با مسئولان سازمان بورس برگزار و مقرر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درپی اعلام مواضع رئیس سازمان بورس و رئیس کیمسیون اقتصادی مجلس در برنامه تلویزیونی آخر هفته پیش در مورد علت توقف بانک ها و طولانی شدن این توقف، بانک مرکزی اعلام کرد هیچ مانعی از سوی این نهاد ناظر وجود نداشته و باز شدن نماد بانک ها بلامانع است. این درحالی است که از این پس باید سازمان بورس در رابطه با گشایش نماد بانکها اقدام کند.

با این کنش و واکنش، قضیه توقف نماد بانک ها وارد مرحله تازه ایی شد و دیروز مدیران و معاونین بانک های ملت، تجارت ، و صادرات  و پست به خیابان ملاصدرا رفتند تا با برگزاری جلسه ایی با رئیس و معاونین سازمان بورس ، آخرین وضعیت این موضوع مهم را بررسی کرده و راهی برای باز شدن این گره پیدا کنند.

گرهی که بانک مرکزی هر چند به درستی آن را ایجاد کرده اما از بدترین زمان و شیوه بهره گرفته است. چرا که اکثر صاحب نظران با اصلاح شیوه نطارت بر بانک ها و خواسته های بانک مرکزی موافقند اما معتقدند بانک مرکزی می توانست ماه ها قبل از برگزاری مجمع سالانه بانک ها و هنگام انتشار گزارش عملکرد میاندوره ایی ، خواسته های خود را مطرح کند نه هنگام برگزاری مجمع آن هم با ایجاد شوک به بازار سرمایه و سهامداران. 

در ثانی بانک مرکزی که با وزارت اقتصاد و سازمان حسابرسی در نحوه گزارش دهی و نظارت بانک ها اختلاف نظر دارد، می توانست ، از ابزارهای متعدد دیگری برای کنترل بانک ها بهره گیرد و زمینه گردش سرمایه بسیاری از سهامداران را ماه ها پیش فراهم کند و مانع توقف طولانی مدت نماد بانک ها نشود.

نتیجه جلسه دیروز مدیران بانک ها با مسئولان سازمان بورس 

براساس این گزارش، با این اوصاف دیروز جلسه مدیران بانک های ملت، تجارت ، صادرات و پست بانک با مسئولان سازمان بورس برگزار شد و پیگیری بورس پرس نشان می دهد در این جلسه هر یک از مدیران بانک ها در مورد تکالیف بانک مرکزی توضیحاتی دادند و در برابر پذیرش یکی دو مدیر با مباحث اعلامی بانک مرکزی و اقلام مندرج، یکی دو مدیر دیگر تکالیف بانک مرکزی را قبول نداشتند.

ازسوی دیگر برخی از مدیران بانکی اعلام کردند طبق مصوبه مجمع بانک های ملت ، تجارت و پست بانک ( مجمع بانک صادرات پنچ شنبه بعد برگزار خواهد شد)، باید موضوع ذخایر اعلامی بانک مرکزی از طریق تعامل، حل و فصل شود که هنوز نهایی نشده و در جریان است. علاوه بر این یکی از موارد مهم در مجوز بانک مرکزی، روشن کردن مطالبات بانک ها از دولت است که با خواسته های مطرح شده ، مغایرت دارد و حداقل دولت به این راحتی و زودی نخواهد توانست بدهی به بانک ها را تسویه کند.

بعد از طرح این مباحث ، مقرر شد هر یک از بانک های ملت، تجارت ،صادرات و پست بانک طی روزهای آینده اقدام به ارایه توضیحات مکتوب به سازمان بورس کنند و درباره تصمیم نهایی تکالیف بانک مرکزی و تایید یا عدم تایید ارقام اعلامی بانک مرکزی توضیح دهند تا سهامداران از آخرین وضعیت این موضوع مطلع شوند.

با این اوصاف به دلیل پابرجا بودن ابهام در آینده بانک ها و نامشخص بودن صورت های مالی، بسته بودن نماد این گروه تا زمان روشن شدن مسائل و ارایه صورت های مالی قطعی ، همچنان ادامه خواهد یافت. چرا که مسئولان سازمان بورس معتقدند بازگشایی نماد بانک ها با این شرایط و ابهامات مهم ، خطرات و تبعات منفی سنگینی برای بازار سرمایه و سهامداران به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا