فقدان تخصص؛ دلیل اصلی ورشکستگی صنعت‌کاران

فعال صنعتی: معضل بزرگ صنایع سود بالای تسهیلات است

فعال صنعتی: معضل بزرگ صنایع سود بالای تسهیلات است

تهران- ایرنا- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: امروز معضل بزرگ صنایع کشور بهره بالای بانکی است و باید برای کاهش آن و بهره مندی سرمایه گذاران صنعتی از تسهیلات راهی یافت.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، محسن خلیلی عراقی که پیشینه 60 سال کارآفرینی موجب شده است از او به عنوان پدر صنعت یاد شود، گفت: شاید مشکل سرمایه در گردش، نوع ارتباط با بانک‌ها باشد، زیرا باید افرادی از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند که اهلیت، صلاحیت و تخصص داشته باشند.
وی افزود: باید فقط کسانی برای دریافت تسهیلات صنعت به بانک مراجعه کنند که دغدغه صنعت دارند.
به گفته وی، با کاستن از رکود اقتصادی که بسیار خطرناک است، بهره بانکی به طور متناسب کاهش پیدا می‌کند؛ زیرا رکود وقتی تقلیل می یابد که متناسب با آن تورم افت کند و در این صورت صنعت می‌ تواند نفس بکشد.
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران وظیفه بخش خصوصی را تصدی‌گری و نقش دولت را حاکمیت خواند و اضافه کرد: دلیل اصلی ورشکستگی برخی در عرصه صنعت، فقدان تخصص صنعت‌کاران است که از حوزه عملکردی نیز شناختی ندارند.
وی تاکید کرد نهادهای صنفی بخش خصوصی باید با مدیریت و اصول علمی، انسانی، حرفه‌ای و اخلاقی در مسیر توسعه صنعتی فعالیت کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بتازگی اعلام کرد: بیش از 90 هزار واحد صنعتی وجود دارد که برخی ممکن است تعطیل شود و واحدهایی به جای آنها راه اندازی شود اما به طور خلاصه در سه سال فعالیت دولت یازدهم، برای راه اندازی واحدها تلاش شده و بسیاری از واحدهای متوقف شده امروز، کوچک بوده و مربوط به بیش از سه سال پیش هستند.
امسال با هدف افزایش تولید و اشتغال، برای تخصیص 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی بین واحدهای کوچک و متوسط برنامه ریزی شده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا