فعالان بخش خصوصی ایران و انگلیس دوشنبه در لندن گردهم می آیند

فعالان بخش خصوصی ایران و انگلیس دوشنبه در لندن گردهم می آیند

تهران- ایرنا- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اعلام کرد: نخستین نشست تجاری با هدف تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های توسعه‌ای ایران دوشنبه (هشتم آذرماه) در لندن برگزار می‌شود.

به گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، حسن فروزان‌فرد که نماینده اتاق بازرگانی تهران در نشست لندن است، اعلام کرد پس از نشست دوشنبه فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران و انگلیس، روز بعد (سه شنبه) گفت‌وگوهای رو در روی فعالان اقتصادی صورت می گیرد.
وی گفت: در ماه‌های پس از اجرای برجام، با وجود برخی گشایش‌ها در روابط بین‌المللی به دلیل تعطیلی سفارتخانه‌های ایران و انگلیس، ارتباط کمتری با این کشور برقرار شد؛ حال آنکه لندن یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تامین مالی است.
وی یادآوری کرد برقراری ارتباط با این بازار بزرگ تامین مالی از آغاز تابستان امسال کلید خورد که یک شرکت پیشنهاد برگزاری سمیناری در لندن را با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای پروژه‌های اقتصادی ایران ارایه کرد و قرار شد این نشست کمتر جنبه همایش با رویکرد ارایه مقاله داشته باشد و شرکت‌ها فرصت بیشتر داشته باشند پروژه‌ها را به صاحبان سرمایه معرفی کنند.
فروزان‌فرد تاکید کرد بازگشایی سفارتخانه‌ها به تسریع هماهنگی‌های برگزاری این نشست منجر شد و خبر داد سه‌شنبه پس از برگزاری این سمینار، نشستی در سفارت ایران در لندن برای بررسی نتایج آن برگزار می شود.
شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
چندی پیش سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن از اشتیاق شرکت های انگلیسی‌ برای همکاری با طرف‌های ایرانی خبر داد و گفت: برخی وزیران اقتصادی دولت انگلیس در حال برنامه ریزی برای سفر به تهران در صدر هیات های بزرگ اقتصادی هستند.
حمید بعیدی نژاد افزود: اکنون پیشنهادها و طرح‌های مختلفی از سوی طرف‌های انگلیسی بویژه در زمینه نفت و گاز، حمل‌ونقل، انرژی‌های تجدیدپذیر و گردشگری مطرح می‌شود.
بعیدی نژاد ادامه داد: در همین چارچوب فشار بخش‌های تجاری و نیز بازرگانان انگلیسی برای گشایش کانال‌های بانکی و ایجاد روابط کارگزاری با طرف های ایرانی در حال افزایش است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا