در بازار اولین روز هفته؛

هفت شاخص منتخب بورس صعودی بودند

هفت شاخص منتخب بورس صعودی بودند

در داد و ستدهای روز شنبه سهامداران بیش از 735 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از دو هزار و 928 میلیارد ریال بود و در 58 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

 

در داد و ستدهای اولین روز هفته بورس تهران سهامداران بیش از 735 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به د ست کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در داد و ستدهای روز شنبه سهامداران بیش از 735 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از دو هزار و 928 میلیارد ریال بود و در 58 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

این گزارش حاکی ست در روز شنبه همه هفت شاخص منتخب بورس تهران صعودی بودند. به این ترتیب شاخص کل با رشدی 155 واحدی به رقم 79 هزار و 541 رسید .همچنین شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 165 و 16 واحد بالا رفتند.

نمادهای ملی مس، گل گهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.

این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تبریز با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

همچنین در این روز گروه های فلزات اساسی، انبوه سازی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات، در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فرآوری مواد معدنی، داروسازی امین، باما، سیمان بجنورد، توسعه معادن روی، داروسازی اکسیر و کاشی تکسرام بود.

در مقابل نمادهای آبادگران، سیمان سپاهان، سیمان شاهرود، کاشی پارس، سرما آفرین، ماشین سازی نیرو محرکه و ریخته گری تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سهامداران در پایان معاملات روز جاری برای خرید سهام باما، کالسیمین، اوراق صکوک رایتل، سهام فرآوری مواد معدنی، توسعه معادن روی، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهرو سهام ملی سرب و روی بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را تشکیل دادند.

در مقابل گروهی دیگر از سرمایه گذاران بورس تهران برای فروش اوراق مشارکت ملی نفت ایران، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش و اوراق صکوک مرابحه سایپا بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف ها را ثبت کردند.

در روز جاری حق تقدم سیمان شرق با معامله 118 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا