در حاشیه نمایشگاه ایران عنوان شد :

صادرات ۵ میلیون تن محصولات فولادی در ۷ ماهه گذشته

صادرات ۵ میلیون تن محصولات فولادی در ۷ ماهه گذشته

گروه صنایع معدنی >فولاد - وزیر صنعت ، معدن و تجارت از صادرات 5 میلیون تن محصولات فولادی در 7 ماهه گذشته خبر داد و گفت : این در حالی است که تا سه ساله پیش این رقم حدود یک میلیون تن بود و ما به دنبال تکمیل زنجیره تولید فولاد هستیم.

به گزارش ماین نیوز، مهندس محمد رضا نعمت زاده در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی (ایران متافو) با بیان این مطلب افزود: یکی ازاهداف اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی ایجاد ارزش افزوده است ، تلاش می کنیم در بخش هایی که ظرفیت کافی نداریم با کمک سرمایه گذاران زنجیره تولید از معدن تا محصول نهایی تکمیل شود .

وی با بیان اینکه ریخته گری یک صنعت پایه است که از هزاران سال قبل به طور سنتی شکل گرفته است وامروز با وجود اینکه نقش مواد پلیمیری در صنعت بیشتر می شود اما هیچ چیزی جای فلزات رو نگرفته است گفت: مواد استحصال شده از طبیعت بعد تبدیل به فلزخالص و آلیاژ می شود که هم یک کار دانش بنیان و هم فعالیتی اقتصادی است وما درایران، به عنوان کشور دارای منایع خدادادی و معادن بسیار، باید از صادر کنندگان این صنعت باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه نمایشگاه متالورژی و ریخته گری مربوط به انواع فلزات ازجمله فولاد ، آلومینیوم ، سرب ، روی ، برنج و سایر فلزات معدنی است افزود: علاوه بر ریخته گری و تنوع آن، محصولات تولیدی شامل شمش فولاد، قطعات آلومیینوم ، کاتد مس و سایر محصولات نیز در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی نمایشگاه ریخته گری امسال را از لحاظ تنوع و تعداد شرکت کنندگان خارجی متبت ارزیابی و تصریح کرد: بیشترمحصولات جنبی صنعت ریخته گری در این نمایشگاه عرضه شده است که خودکفایی ملی را نشان می دهد و این نمایشگاه ها مشوقی برای پیشرفت است .

مهندس نعمت زاده با بیان اینکه 7 طرح توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت تکلیف شده است که مرتب رصد می شود گفت: یکی از این طرح ها فعال تر کردن صنایع متوسط و کوچک است که با کمک بانک ها با روند مناسبی پیش می رود .

وی تکمیل زنجیره تولید صنعتی و راه اندازی 33 طرح ملی را نیز از طرح های دیگر اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: بخشی از این طرح تاکنون به بهره برداری رسیده است و بقیه طرح ها نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتقای توان رقابت پذیری صنایع کوچک و توسعه صادرات را از طرح های دیگر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: برای رفع موانع در این بخش ها نیز با هماهنگی با سایر دستگاه های متولی در حال پیگیری هستیم و امیدواریم در انجام آن سرعت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 هزار واحد صنعتی داریم که برخی ممکن است تعطیل شود و واحدهایی به جای آنها راه اندازی شود اما به طور خلاصه در این سه سال درجهت راه اندازی واحدها تلاش کردیم و واحدهای متوقف امروز اغلب واحد های کوچک ومربوط به بیش از 3 سال گذشته است.

گفتنی است درسیزدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی 216 شرکت ایرانی و 147 شرکت خارجی از کشورهای آلمان، آمریکا، اتریش، اسپانیا، استرالیا، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، روسیه، ژاپن، دانمارک، جمهوری چک، چین، سوئد، سوئیس، لهستان، هندوستان،هلند و کره جنوبی حضور دارند.

این کشورها در فضای نمایشگاهی به وسعت بیش از 21 هزارو 100مترمربع آخرین محصولات و دستاوردهای خود در رابطه با تولید آهن، فولاد، صنایع معدنی، محصولات و ماشین آلات، آلومنیوم، مس و روی، کوره های صنعتی، ریخته گری، قالب سازی ، فروآلیاژ، فرآورده های نسوز، شیرهای صنعتی و لوازم انتقال و کنترل سیالات را در معرض دید عموم قرار می دهند.

این نمایشگاه تا روز یکشنبه 7 آذرماه از ساعت 9 تا 17 در محل نمایشگاه های دائمی بین المللی تهران برای بازدید علاقمندان دایر است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا