امروز در بورس انرژی رقم می خورد؛

عرضه بیش از 6700 تن میعانات گازی پالایش گاز خانگیران در رینگ داخلی

عرضه بیش از 6700 تن میعانات گازی پالایش گاز خانگیران در رینگ داخلی

در جلسه معاملاتی امروز (شنبه 6 آذر ماه 95)، گاز مایع پالایش نفت شازند در رینگ بین الملل به مقصد افغانستان عرضه خواهند شد.

 

 از نکات بااهمیت عرضه‎های روز معاملاتی جاری می‎توان به عرضه بیش از 6700 تن میعانات گازی پالایش گاز خانگیران در رینگ داخلی اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در جلسه معاملاتی امروز (شنبه 6 آذر ماه 95)، گاز مایع پالایش نفت شازند در رینگ بین الملل به مقصد افغانستان عرضه خواهند شد.

همچنین امروز علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای متانول پتروشیمی زاگرس، برش سنگین، گاز بوتان و پروپان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام، آیزوفید، آیزوریسایکل، نفتای سنگین تصفیه نشده، بلندینگ نفتا حلال 410 و حلال 404 پالایش نفت شیراز، آیزوفید، آیزوریسایکل و حلال 402 پالایش نفت تبریز، آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، میعانات گازی پالایش گاز خانگیران با گریدهای (200TP-)، (400TP-) و (500TP-) در رینگ داخلی عرضه می شود.

و اما در جریان معاملات روز چهارشنبه بورس انرژی (3 آذر ماه 95)، در بازار فیزیکی، کالاهای حلال 410 پالایش نفت آبادان و میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 5,156 تن به ارزشی بیش از 61 میلیارد و 744 میلیون ریال بود.

در این روز همچنین بازار برق بورس انرژی ایران نیز، شاهد معامله 3 هزار و 755 قرارداد معادل 49 هزار و 700 مگاوات ساعت به ارزشی بیش از 17 میلیارد و 929 میلیون ریال بود.

لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 3 دی 95 گشایش یافتند و در پایان جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 7 تا 9 آذر 95 متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در تمامی نمادهای فعال  یک هزار و 210 قرارداد با ارزش 2 میلیارد و 738 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت. از نکات حائز اهمیت این روز می‌توان به شروع معاملات ثانویه قراردادهای سلف موازی استاندارد برق سنندج مپنا در بازار مشتقه بورس انرژی ایران اشاره نمود.

در مجموع ارزش کل معاملات روز چهارشنبه در بورس انرژی ایران به 82 میلیارد و 413 میلیون ریال بالغ شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا