گزارشی ازقطعی و افت فشارگاز در اغلب مناطق کشور؛

مدیرعامل شرکت ملی گاز کجاست؟

مدیرعامل شرکت ملی گاز کجاست؟

مدیرعامل شرکت ملی گاز پشت میزش در شرکت ملی گاز ایران واقع در تهران تکیه زده و مردم استان‌هایی چون مازندران به دلیل قطع گاز وبرق در سرمای شدید به سرمی‌برند!

 
به گزارش اقتصادایران آنلاین به نقل از پارسینه، چندی پیش خبری منتشرشد به این مضمون" وزیر نیروی ژاپن به دلیل قطع ۲۰ دقیقه ای برق در توکیو به مدت ۲۰ دقیقه در حال تعظیم از مردم عذرخواهی کرد." امروز بازهم همانند سالیان گذشته گاز استان مازندران قطع شد اما دراین بین علاوه بر اینکه وزیرنفت واکنشی نسبت به این مساله نشان نداد مدیرعامل شرکت ملی گاز حتی اقدام به بازدید از این استان و مشکلات آن نکرد.شاید برای همین باشد که ژاپن امروز در جایی است که ما هنوز با آن فاصله زیادی داریم.

این درحالی است که مدیرعامل شرکت ملی گاز تا کنون علاوه براینکه به این استان و شهرهای آن سفر نکرده و پشت میز ریاست خود نشسته است حتی کوچکترین نظری در خصوص مشکلات مردم این استان نداده و علی رغم افزایش مشکلات تنها سخنگوی این شرکت بر حل مشکلات استان مازندران تا بعد ازظهر امروز گفته است.
 
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز کجاست؟
 
براین اساس همزمان با سرما و نبود گاز، نوسان و قطعی برق در سطح استان وضعیت مردم را سخت‌تر کرده به گونه‌ای که در بابل اعتراض و تجمعی مردمی نسبت به ادامه‌دار شدن این شرایط را به دنبال داشت.
 
مسئولین استان کاهش دما و افزایش مصرف گاز را باعث قطعی‌ها می دانند و به همین منظور طبق اخبار رسیده برخی ادارات و صنایع مازندران با تصمیم ستاد بحران استان تعطیل شده است.
 
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز کجاست؟
 
درعین حال برودت دما و بارش برف سنگین موجب خساراتی به باغداران و کشاورزان منطقه شده‌ و در این زمینه نیز مردم خواهان تدبیر مسئولین هستند.
 
قطعی گسترده گاز در شهرستان‌های بابل و آمل و برخی بخش‌ها و روستاهای این استان بیش از ۲۴ساعت است که ادامه دارد. 
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز کجاست؟
 
 
دراین بین هرسال با افزایش مصرف گاز در کشور این مشکلات ایجاد می‌شود. هرسال با بارش برف در اکثر مناطق سردسیر کشور گاز و برق مردم قطع میشود و تنها کاری که مسوولان گازی شور از پسشان بر می  آید تشویق مردم به پوشیدن لباس گرم در خانه هایشان است تا شاید مصرف را اندکی کاهش دهند.
 
اما اظهارات سخنگوی شرکت ملی گاز که تنها واکنش صورت گرفته در خصوص مشکلات مردم مازندران است قابل تامل است. 
 
براساس اظهارات مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران به طور پراکنده در شهرهای آمل، بابل و بابلسر شاهد افت فشار گاز بودیم و تا بعدازظهر امروز به طور کامل این مشکل برطرف می‌شود.
 
 بوجارزاده تاکید کرد: کاهش دمای هوا در سطح کشور گسترده بوده و لازم است که مشترکان به طور بهینه گاز را مصرف و مدیریت کنند.
 به گفته وی، مشترکان گاز با استفاده از لباس و پوشش متناسب با فصل سرما، کاهش حداقل یکی از بخاری های منزل، تنظیم درجه موتورخانه بر روی ٥٠ تا ٦٠ درجه، رعایت دمای رفاه ٢١- ١٨ درجه، بستن دریچه های کولر، گرفتن درز پنجره ها، استفاده از شیشه های دوجداره و کاهش حداقل یک درجه از گرمای منزل، این شرکت را در خدمت رسانی مناسب به هموطنان یاری کنند.
 
 سخنگوی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: مشترکان بخش خانگی که دچار افت فشار می شوند تعداد بخاری ها را به یک عدد کاهش دهند و با مصرف بهینه سبب جلوگیری از عمل کردن رگولاتور برای قطع گاز شوند.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز کجاست؟
 
 
دراین بین این سوال‌ها ایجاد می‌شود که چرا هرسال با افزایش دما مسوولان شرکت ملی گاز به فکر توصیه های صرفه جویی و بهینه سازی می افتند ودر طول ماه های دیگر سال به فکر بهینه سازی مصرف و درعین حال تامین مناسب گاز کشور نیستند؟ اگر واقعا مصرف ایران بیش از آمارها و استانداردهای جهانی است واقعا نمی‌شود برای این مساله راهکار جدی اندیشید؟ و یا اینکه چرا مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مقابل مشکلات مازندرانی‌ها سکوت اختیار کرده و حتی به این استان سفر نکرده تا سرما و مشکلات مردم این استان را با گوشت و پوست خود لمس کند؟ مگر نه اینکه معاون وزیر در امور گاز وظیفه ای جزء این ندارد! و یا شاید هم وظایفی دیگری بر عهده شرکت ملی گاز گذاشته شده که رسانه ها از آن بی‌خبرند! در حال حاضر اغلب مردم استان مازندران درسرمای مطلق به سر می‌برند و نه گاز برای گرمایش دارند و نه برق! اما مسوول این اتفاق کیست؟
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا