۳۰ پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به سرانجام رسیده است

۳۰ پروژه صنعتی با سرمایه‌گذاری خارجی در کشور به سرانجام رسیده است

رضا رحمانی می‌گوید بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در کشور در حوزه صنعت انجام شده است.

 

رضا رحمانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان کردستان که در استانداری کردستان برگزار شد، به صحبت پرداخت. او در این مراسم اعلام کرد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت به انجام رسیده است.
در خصوص میزان سرمایه‌گذاری خارجی، اطلاعات و آمار مختلفی عنوان می‌شود. حسین سلیمی، عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران نیز چند وقت پیش گفته بود:مجموع درخواست های سرمایه گذاری خارجی در کشور از ابتدای سال تاکنون را بیش از 4 میلیارد دلار بودده که این میزان نسبت به کل سال گذشته دو برابر بوده است. او هم‌چنین پیش بینی کرد تا پایان سال بین 7 تا 8 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور انجام شود.
اما در جلسه با فعالان اقتصادی استان کردستان، رضا رحیمی گفت: دولت در سه سال گذشته اقداماتی انجام داده که یکی از این موارد ثبات در محیط کلان اقتصادی بوده است. دولت سیاست‌های اصولی در جهت حمایت از تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار اتخاذ کرده است و رئیس جمهور هم بر اجرای آنها تاکید دارند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اما مسائل اقتصادی یک شبه حل نمی‌شود و همچون بحث اشتغال، نیاز به زمان و سرمایه گذاری دارد. امسال هدف گذاری کرده‌ایم که ۱۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی کشور را افزایش دهیم.
رحمانی ادامه داد: بیشترین سرمایه گذاری خارجی در حوزه صنعت بوده و ۲۰ تا ۳۰ پروژه در این راستا در کشور به سرانجام رسیده است.
وی به تدوین استراتژی‌های صنعتی در دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر در حال اجرای آمایش سرزمین هستیم و رشته‌های صنعتی که در کشور پیشران هستند را مشخص کرده‌ایم. حدود ۱۲ صنعت تاکنون مشخص شده‌اند و در حال تطبیق آنها با استان‌ها هستیم که تا یکی - دو ماه آینده به اتمام می‌رسد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با عنوان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد در دستور کار اصلاح هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایندگان نیز در مجلس قوانینی را که در راستای حمایت از بخش صنعت و تولید هستند حمایت کنند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا