زاینده‌رود جاری شد

زاینده‌رود جاری شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب گفت: رهاسازی آب از سد زاینده‌رود با هدف مصارف کشاورزی استان اصفهان از ساعت 14 دیروز 13 آبان‌ماه آغاز شده و تا فردا جمعه 15 آبان به اراضی کشاورزی استان اصفهان خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب گفت: رهاسازی آب از سد زاینده‌رود با هدف مصارف کشاورزی استان اصفهان از ساعت 14 دیروز 13 آبان‌ماه آغاز شده و تا فردا جمعه 15 آبان به اراضی کشاورزی استان اصفهان خواهد رسید.

جهانگیر حبیبی اظهار داشت: رهاسازی آب از دریچه‌های سد حدود یک ماه ادامه دارد و 150 میلیون مترمکعب آب مخزن سد برای مصارف کشاورزی و کشت پاییزه شرق اصفهان جاری می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان آب رهاشده و مدت زمان جریان آب با نظر شورای استانی متشکل از نمایندگان کشاورزان، فرماندار و شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان پیشنهاد شده و پس از تصویب از طریق شرکت مدیریت منابع آب ایران به این استان ابلاغ شده است.

حبیبی با بیان اینکه در حال حاضر حجم آب مخزن سد زاینده‌رود حدود 411 میلیون مترمکعب است، افزود: اعمال برنامه‌های مدیریت یک‌پارچه در حوضه آبریز و وضعیت خوب بارش‌ها نسبت به سال قبل باعث شد تا بتوانیم مخزن سد زاینده‌رود را تا پایان شهریور و ابتدای سال آبی در بهترین شرایط حفظ کنیم و همین امر موجب شد امروز شاهد رهاسازی موفقیت آمیز حجم قابل‌توجهی آب از این سد باشیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب میزان بارش‌ها در حوضه گاوخونی را که رودخانه زاینده‌رود اصلی‌ترین رودخانه این حوضه است، تا امروز حدود 31 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: میزان بارش‌ها در مجموع حوضه فلات مرکزی که زاینده‌رود نیز یکی از حوضه‌های آن است تا امروز حدود 15 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود 25 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان: جاری‌بودن زاینده‌رود تابع حجم بارش‌ها در آینده است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: آب در حدود یک ماه جاری است و جاری بودن آن در رودخانه زاینده‌رود تابع وضعیت آب و هوا و حجم بارش‌ها در آینده خواهد بود.

مسعود میرمحمدصادقی با اشاره به باز شدن دریچه‌های سد زاینده‌رود و جاری شدن آب در این رودخانه گفت: قرار بر این است که رهاسازی آب با دبی 80 مترمکعب بر ثانیه ادامه یابد.

وی در خصوص وضعیت فعلی سد زاینده‌رود اصفهان گفت: با توجه به بارش رحمت الهی به‌خصوص در غرب حوضه و سرچشمه‌های زاینده‌رود میزان حجم آب پشت سد به بیش از 410 میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: با بازگشایی دوباره دریچه‌های سد زاینده‌رود، کشاورزان و باغداران استان اصفهان می‌توانند از این نعمت الهی استفاده کنند.

میرمحمدصادقی خاطرنشان کرد: و بودن آب در رودخانه زاینده‌رود تابع وضعیت آب و هوا و حجم بارش‌ها در آینده خواهد بود.

انتهای پیام/*

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا