با حضور روسای سازمان بورس و منطقه آزاد کیش در غرفه بورس کالا صورت گرفت؛

رونمایی از یک کتاب در حوزه کشاورزی/هزینه های دولت در معاملات جو۹٠٠میلیارد تومان کاهش یافت

رونمایی از یک کتاب در حوزه کشاورزی/هزینه های دولت در معاملات جو۹٠٠میلیارد تومان کاهش یافت

با حضور روسای سازمان بورس و اوراق بهادار و منطقه آزاد کیش از کتاب "سیاست های حمایتی از بخش کشاورزی با تمرکز بر رویکردهای مبتنی بازار" در محل غرفه بورس کالا در غرفه ارکان بازار سرمایه کشور در نمایشگاه بین المللی بورس کیش رونمایی شد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، این کتاب که به قلم حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران و جمعی از همکاران وی در بورس کالا نگارش یافته در چهار فصل به تشریح انواع سیاستهای حمایتی بخش کشاورزی پرداخته است. مدیرعامل بورس کالای ایران در خصوص این کتاب گفت: بررسی و ارزیابی تحولات سیاست های کشاورزی کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی و همچنین معرفی ابزارهای بازار مدیریت ریسک قیمت محصولات کشاورزی از جمله مباحثی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است. همچنین چشم انداز سیاست های حمایتی بخش کشاورزی در بورس کالای ایران بصورت مشروح در این کتاب به فعالان بازار معرفی شده است.

اجرای موفقیت آمیز سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا

مدیر عامل بورس کالای ایران در ادامه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز سیاست قیمت تضمینی بجای خرید تضمینی از طریق ساز و کار بورس گفت: بورس کالا ساز و کاری فراهم کرده است تا با اجرای سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی، بار مالی دولت کاهش یابد و هم اکنون با ابلاغیه هیات وزیران محصول جو و ذرت تولیدی کل کشاورزان کشور در بورس کالا عرضه می شود.

سلطانینژاد گفت: کشاورزان وجه محصول خود را به قیمت فروش رفته در بورس دریافت می کنند و دولت تنها مابه التفاوت قیمت بورس با قیمت تضمینی را به حساب کشاورزان واریز می کند.

وی افزود: در سال جاری برای محصول جو، دولت باید ۱۲۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت می کرد اما با عرضه جو در بورس کالا براساس سیاست قیمت تضمینی، دولت بجای پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان تنها ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرد که امیدواریم این سیاست برای گندم و سایر محصولات استراتژیک دیگر هم اجرایی شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا