قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

صادرات غیرنفتی به 10 میلیارد دلار افزایش می یابد/ضرورت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و درآمد

صادرات غیرنفتی به 10 میلیارد دلار افزایش می یابد/ضرورت اصلاح  قانون مالیات بر ارزش افزوده و درآمد

سنندج- ایرنا- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از پروژه هایی که دولت امسال مدنظر دارد، این است که صادرات غیرنفتی را به 10 میلیارد دلار افزایش دهد.

رضا رحمانی شامگاه چهارشنبه در جلسه هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان کردستان در سنندج افزود: دولت در سه سال گذشته، کارهای اساسی بویژه در زمینه صادرات کالاهای غیر نفتی انجام داده و هدفش ثبات در محیط کلان اقتصاد بوده است.
وی اضافه کرد: بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید از اهداف دولت در صنعت است و دولت در این زمینه تلاش های بسیاری انجام داده است.
رحمانی اظهار کرد: بیشترین سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت کشور بوده و تاکنون نزدیک به 30 پروژه به سرمایه گذار خارجی واگذار شده است.
وی ادامه داد: دولت با تمام توان از صادرات حمایت خواهد کرد و تلاش می کند یارانه بیشتری به بخش تولید اختصاص و سود وام های بانکی واحدهای تولیدی کوچک را از 18به 16 درصد کاهش دهد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: یکی از جاهایی که مغفول مانده استان های مرزی است و باید از ظرفیت مرزی بودن آنها به خوبی بهره برد.
رضا رحمانی گفت: صادرات از طریق استان های مثل کردستان در واقع حمایت از تولید کشور است که باید با ایجاد زمینه افزایش تقاضا برای صادرات به توسعه اقتصاد کشور و استان های مرزی کمک کرد.
وی بیان کرد: شکوفا شدن صنعت با 2بازوی صادرات و فناوری امکان پذیر است و باید برای دست یابی به این مهم سرمایه گذاری و برنامه ریزی دقیق کرد.

** ضرورت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط فعلی نباید مالیات تولید کننده ها افزایش یابد و این قانون باید اصلاح شود، همچنان که در حال اصلاح است.
رحمانی اضافه کرد: مسئولان استان ها باید از طریق نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی نسب به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و درآمد، بیشتر تلاش کنند که در صورت پیگیری بی شک به نتیجه خواهند رسید.
وی گفت: وزرای صنعت و اقتصاد و امور دارایی وعده داده اند که تا یک ماه آینده ارزش افزوده واحدهای صنعتی برگردانده می شود.
وی با اشاره به عدم برداشت دولت از بانک مرکزی اظهار کرد: دولت با وجود مسائل و مشکلات مالی عدیده، هیچ گاه از بانک مرکزی برداشت نکرده زیرا یکی از سیاست های اصولی دولت، عدم برداشت از بانک مرکزی است.
وی با بیان اینکه بانک های استان کردستان می توانند در خدمت به صنعت استان نقش بزرگی داشته باشند، افزود: بانک های استان باید نسبت به ارائه تسهیلات به واحد های تولیدی اهتمام بیشتری داشته باشند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: دولت 2 تا سه مرحله اختیارات به مسئولان استان ها تفویض کرده است تا مسئولان در استان قدرت تصمیم گیری بیشتری داشته و برای رفع مشکلات نیازی به مجوز از مرکز نداشته باشند.

** لغو 300 پروانه غیرواقعی و صوری در صنعت پتروشیمی
قائم مقام وزیر صعنت، معدن و تجارت از لغو پروانه غیر واقعی و صوری 300 پرو‍ژه پتروشیمی خبر داد و گفت: با حذف این تعداد پروانه، این حوزه از صنعت از رانت خواری صفر می شود.
رحمانی افزود: بیش از 100 هزار پروژه نیمه تمام در صنعت داریم که بخش عمده ای از آنها سرمایه گذاری شده ولی به بهره برداری نرسیده است.
وی گفت: تلاش می کنیم این پرو‍ژه ها به بهره برداری برسد و صنعت و به تبع آن چرخ های اقتصاد کشور بهتر و با کیفیت تر بچرخد.
رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه به کردستان سفر کرده بود که بازدید از چند کارخانه و واحد تولیدی و صنعتی، شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و نشست با فعالان اقتصادی کردستان از جمله برنامه های وی در استان بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا