قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت:

16 هزار واحد تولیدی جدید راه اندازی شد

16 هزار واحد تولیدی جدید راه اندازی شد

سنندج- ایرنا- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت تدبیر و امید 16 هزار واحد تولیدی جدید با 500 هزار میلیارد ریال اعتبار در کشور راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا رحمانی روز چهارشنبه در دهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کردستان در سنندج افزود: راه اندازی این واحدها در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی و در راستای رونق بخشی به تولید و ایجاد اشتغال بوده است.
وی اضافه کرد: دولت همچنین برای رونق بخشیدن به تولید و کمک به واحدهای تولیدی در قالب تسهیلات سرمایه در گردش بیش از 160 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: دولت برای حمایت از تولید، 120 پروژه اقتصاد مقاومتی در کشور را در دستور کار قرار دارد که از میان آنها هفت پروژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت قرار دارند.
او با اشاره به این که برداشتن موانع تولید در کشور یک تکلیف و وظیفه مسئولان است، افزود: تمامی راهکارها برای رونق بخشی به بخش تولید فراهم شده و مسئولان نباید در این زمینه کوتاهی کنند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بانک های عامل اجازه ندارند هنگام پرداخت تسهیلات به این واحدها معوقات بانکی را از تسهیلات پرداختی کسر کنند.
رحمانی افزود: اگر واحدهای تولیدی سطح کشور نیاز به نقدینگی داشته باشند و بدیهی غیرجاری، چک برگشتی و بدیهی بیمه نیز داشته باشند، بصورت ویژه باید تسهیلات به آنها پرداخته شود.
وی اظهار کرد: از سوی دیگر با بانک مرکزی تفاهم صورت گرفته است که اگر این منابع نیز به پایان رسید و واحدهایی باقی ماندند که مشکل آنها فقط مالی است، مبلغ در نظر گرفته شده افزایش یابد.
وی اضافه کرد: برای پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی سهمیه ای هم گذاشته نشده و هر استان می تواند بر اساس فعالیت خود، منابع لازم را جذب کند.

**احیای 7500 واحد صنعتی
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت با پرداخت تسهیلات بانکی همت خود را برای احیای دوباره واحدهای تولیدی به کار گرفته و در فاز نخست هفت هزار و 500 واحد صنعتی احیای می شوند.
رضا رحمانی افزود: تحریم ها، تورم شدید و سه برابر شدن نرخ ارز در دولت گذشته ضربه بسیار سنگینی به صنایع کوچک و متوسط کشور وارد کرد و بسیاری از این واحدها را در وضعیت نیمه فعال و راکد قرار داده بود.
وی اضافه کرد: در طول این دوران میزان تورم ماهیانه در کشور با تورم سالیانه برخی کشورهای منطقه برابر بود و این امر صنایع کوچک کشور را با مشکلاتی مواجه کرد.
وی اظهار کرد: احیای واحدهای تولیدی، رفع مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش، تلاش برای رسیدن به رونق اقتصادی و بازگرداندن واحدها به مرحله تولید از جمله مهمترین سیاست ها و اقدامات این وزارتخانه است.
رحمانی گفت: جوانان در کشور بیکار هستند و اگر مسئولان دستگاه های اجرایی از ظرفیت های موجود برای رونق بخشی و ایجاد اشتغال بهره نگیرند در مقابل مردم باید جوابگو باشند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از عملکرد پایین بانک های استان کردستان در اعطای تسهیلان بانکی به واحدهای تولید استان افزود: هیچ بهانه و توجیهی در این زمینه قابل قبول نیست و واحدهای تولیدی که مشکل نقدینگی داشته باشند باید مشمول دریافت تسهیلات شوند.
وی اضافه کرد: در صورتی که دولت تصمیمی برای پرداخت یارانه به واحدهای صنعتی داشته باشد، این یارانه به 12 استان محروم کشور از جمله کردستان پرداخت می شود.
وی از مسئولان استان کردستان خواست تمام توان خود را برای رونق تولید در این استان به کار گیرند و موانع و مشکلات تولید را بر طرف کنند.
رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه به کردستان سفر کرده بود که بازدید از چند کارخانه و واحد تولیدی و صنعتی، شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و نشست با فعالان اقتصادی کردستان از جمله برنامه های وی در استان بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا