نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در گفت‌وگو با تسنیم:

کارگران پیشنهاد هاشمی را رد کردند؛ تامین اجتماعی نیاز به بیمارستان‌های وزارت بهداشت ندارد

کارگران پیشنهاد هاشمی را رد کردند؛ تامین اجتماعی نیاز به بیمارستان‌های وزارت بهداشت ندارد

نایب رئیس‌انجمن‌های صنفی کارگران با اشاره به صحبت های وزیر بهداشت مبنی بر واگذاری بیمارستان‌های ملکی خود به تأمین اجتماعی گفت: وزارت بهداشت به جای واگذاری بیمارستان های ملکی خود در راستای تقویت آنها بکوشد تارضایتمندی برای مشمولان ایجاد شود.

ابوالفضل فتح اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اظهارات قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت مبنی بر اینکه «تصمیم‌ها درباره تجمیع بیمه‌ها احساسی نباشد، مراکز تامین اجتماعی در اختیار خود این سازمان خواهد بود. وزارت بهداشت نیز غیر از 100 بیمارستان آموزشی، 470 بیمارستان دیگر دارد که البته می‌توانیم این 470 بیمارستان‌ را در اختیار تأمین اجتماعی قرار دهیم . تجمیع بیمه‌ها صرفاً سبب افزایش قدرت خرید خواهد شد همچنین قدرت چانه زنی با مراکز خرید بیشتر می‌شود و نظارت‌ها نیز افزایش خواهد یافت» گفت: وزارت بهداشت به جای اینکه بیمارستان‌های خود را در اختیار سازمان بگذارد به فکر ارتقای سطی کیفی بیمه های خود باشد.

 وی با بیان اینکه نهادهای کارگری دیدار با وزیر بهداشت درباره تجیمع بخش درمان تأمین اجتماعی با سایر بیمه هارا رد کردند گفت:کارگران به شدت مخالف با بحث تجمیع بیمه درمان تأمین اجتماعی با سایر بیمه ها هستند. متأسفانه هر از گاهی مبحث تجمیع و ادغام درمان سازمان تأمین اجتماعی با دیگر صندوق‌های بیمه‌ای توسط وزارت بهداشت و درمان مطرح می‌شود که موجب دلسردی و نارضایتی بیمه‌شدگان و بازنشستگان است. تأمین اجتماعی نیازمند بیمارستان‌های ملکی وزارت بهداشت نیست.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران افزود: در حال حاضر صندوق‌های بیمه متفرقه حال و روز خوشی ندارند، مستاصل شده‌اند و آن قدر توانمند نیستند که بتوانند بخش درمان و زیرمجموعه‌های خود را تحت پوشش قرار بدهند، وزارت بهداشت هم نمی تواند به فرض ادغام کمکی بکند. خدمات تأمین اجتماعی تا حدودی رضایت کارگران و زیرمجموعه‌های کارگری را فراهم کرده و نمایندگان کارگران معتقدند بیمه رایگان حق همه مردم است.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در تلاش است تا وضعیت بیمه ای کارگران را ارتقا دهد گفت: پاسخ نمایندگان کارگران به وزیر بهداشت این است که آقای وزیر به جای واگذاری بیمارستان‌های خود به تأمین اجتماعی وضعیت بیمه های خود را برای زیر مجموعه های خود ارتقا دهید. متأسفانه کسی از بیمارستان های تحت پوش وزارت بهداشت رضایت ندارد.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا