معاون تعاون وزیر کار در گفت‌وگو با تسنیم خبر داد

متوسط اشتغال‌زایی هر تعاونی 16 شغل

متوسط اشتغال‌زایی هر تعاونی 16 شغل

معاون تعاون وزیر کار گفت، در حال حاضر100هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که یک میلیون و 600 هزار شغل ایجاد کرده و پنج درصد تولید ناخالص ملی را این بخش برعهده دارد که با این حساب متوسط اشتغال زایی هر تعاونی 16 شغل است.

سید حمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه 20 درصد مسکن کشور توسط تعاونی‌ها احداث شده گفت: از دو میلیون و 500 هزار واحد مسکن مهر، ساخت یک میلیون و 400 هزار واحد آن بر عهده تعاونی‌ها بوده و 60 درصد حمل و نقل مسافری کشور توسط 60 هزار دستگاه تاکسی در اختیار تعاونی‌های تاکسی داران انجام می شود.

 وی از فعالیت 450 تعاونی دانش بنیان در گرایش های مختلف در کشور خبرداد و افزود:از بین این تعداد تعاونی دانش بنیان حدود 114 مورد به تأیید معاونت علم و فناوری رئیس جمهوری رسیده است.

کلانتری با بیان اینکه 70 درصد سهمیه اشتغال کشور در برنامه ششم توسعه سهم فارغ التحصیلان است گفت:این موضوع توجه به تعاونی‌های دانش بنیان را ضروری کرده است. در همین راستا تفاهم نامه ای را با دانشگاه آزاد جهت فراگیری فعالیت های اقتصادی متناسب با تحصیل و تخصص در حین تحصیل منعقد کرده ایم. با تو جه به اینکه کشور در زمان پسا تحریم با ظرفیت های جدید اقتصادی روبرو می شود باید به فکر درآمد زایی ورونق اقتصادی باشیم.

 وی ادامه داد:در حال حاضر100هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که یک میلیون و 600 هزار شغل ایجاد کرده و پنج درصد تولید ناخالص ملی را این بخش برعهده دارد.باید با به کارگیری 7 راهبرد موثر در این بخش به فکر توسعه بخش تعاون باشیم.

کلانتری اظهار داشت: تعاونی‌ها  زمینه‌ساز تحول اقتصاد کشور و موجب کاهش فاصله‌های طبقاتی می‌شود. تعاون از تمرکز ثروت و عدم توزیع عادلانه درآمدها جلوگیری می‌کند و مانع از گستردگی بی رویه بخش دولتی می‌شود.

 انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا