در هفت ماه ابتدای سال/

112 میلیارد و 587 میلیون ریال کالای قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد

112 میلیارد و 587 میلیون ریال کالای قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد

مهاباد- ایرنا- جانشین فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت که در هفت ماهه امسال 212 بار قاچاق مشروبات الکلی در 230 عملیات به ارزش 112 میلیارد و 587 میلیون ریال در این استان کشف شد.

سرهنگ علی ابراهیمی روز سه شنبه در همایش قاچاق و مصرف مشروبات الکلی در تالار وحدت مهاباد، اظهار کرد:در این ارتباط 135 قاچاقچی در استان دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه امسال 31 درصد کشف مشروبات الکلی در آذربایجان غربی کاهش یافته است، افزود: اشراف اطلاعاتی برای کشف و مقابله با قاچاق در مرزها و داخل کشور وجود دارد .
به گفته وی یکی از مبادی های اصلی ورود کالای قاچاق به کشور مبادی اقلیم کردستان عراق است که از آنجا وارد روستاهای مرزی و سپس وارد شهرهای عمقی کشور می شود.
سرهنگ ابراهیمی اظهار کرد: مشروبات الکلی از کشورهایی همچون مجارستان، بلغارستان، اسکاتلند، ایتالیا و اوکراین از شمال عراق وارد شهرهای کرکوک و دهوک شده و برای انتقال انبار می شود.
وی یادآور شد: قاچاق مشروبات الکلی ریشه های اعتقادی و خانوادگی را مورد هدف قرار داده و از طرف دیگر برای ضربه زدن به پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده است.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: مشربات الکلی در تمام ادیان الهی و از طرف تمام پیامبران حرام شمرده شده و حرام بودن شراب خواری تنها مربوط به دین اسلام نیست.
حجت الاسلام عسگر فعال آذر اظهار کرد: مشروبات الکلی به شدت در اسلام نفی شده است و سازنده مشروب، فروشنده و خریدار همه مورد لعنت خدا هستند.
وی همچنین با بیان اینکه حمل و قاچاق مشروب و هر پولی که از این راه بدست آید حرام است، تاکید کرد: شراب به خاطر فسادآور بودن و تبعات آن که از دست دادن هوش و نجس بودن از جمله آنهاست، حرام شده است.
بر اساس این گزارش، همچنین در همایش یاد شده دو هزار و 634 قوطی و بطری مشروبات الکلی کشف شده شهرستان مهاباد در کمتر از یک ماهه گذشته به ارزش نزدیک 10 میلیارد ریال با حضور مسئولان استانی و شهرستانی امحا شد.
رونمایی از نرم افزار مضرات مشروبات الکلی از دیگر بخش های این همایش بود.
همایش یک روزه قاچاق و مصرف مشروبات الکلی در آیات و روایات روز سه شنبه با شرکت مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در تالار وحدت شهرستان مهاباد برگزار شد.
3093 / 1596
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا