امیدواری کارخانه های هندی با وجود کاهش مصرف فولاد

امیدواری کارخانه های هندی با وجود کاهش مصرف فولاد

به گفته کارشناسان فولاد در هند با اعلام دولت مرکزی برای کار روی پروژه های زیربنائی و همچنین قصد ساخت خانه برای افرادی که زیر خط فقر زندگی می کنند باعث افزایش سرمایه گذاری ها شده است.

 

فولادسازان هندی هنوز هم عقیده دارند مصرف فولاد در این کشور روندی صعودی دارد و آمار اخیر مبنی بر تضعیف مصرف در این کشور را نادیده می گیرند. براساس آمار انتشار یافته در روز دوشنبه از سوی کمیته مشترک کارخانه های این کشور مصرف فولاد هند در فاصله ماههای آوریل تا سپتامبر به 40 میلیون و 98 هزار تن رسیده است.
پیش بینی شده تقاضا برای فولاد در سال 2016 به 5.4 درصد و در سال 2017 به 5.7 درصد افزایش یابد. به گفته کارشناسان فولاد در هند با اعلام دولت مرکزی برای کار روی پروژه های زیربنائی و همچنین قصد ساخت خانه برای افرادی که زیر خط فقر زندگی می کنند باعث افزایش سرمایه گذاری ها شده است. در روز یکشنبه نخست وزیر هند از اجرای برنامه ای برای ساخت 30 میلیون خانه ارزان قیمت تا سال 2022 خبر داد.
کارشناسان حاضر در کنفرانس بمبئی مطمئن بودند با در نظر گرفتن چنین برنامه هائی تقاضا برای محصولاتی چون ورق گرم و میلگرد به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت. آجیت شنوی مدیر یک کمپانی ساختمان سازی در بمبئی می گوید : بطور معمولی برای ساخت یک واحد منزل مسکونی یک تا دو هزار تن فولاد نیاز است. یا یک ایستگاه انتقال برق با ظرفیت 400 کیلو وات حدود 7 هزار تن فولاد نیاز دارد . دهلی نو قصد دارد تا سال 2030 سرانه مصرف برق را در این کشور چهار برابر کند یعنی به 4 هزار مگا وات برساند. اغلب فعالان بازار فولاد هند معتقدند در سال 2018 مصرف فولاد در این کشور رشد قابل توجهی خواهد داشت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا