معامله بیش از 2 هزار میلیارد ریال ورقه بهادار در بازارهای فرابورس ایران

نماد «اخزا5» فردا متوقف می‌شود

نماد «اخزا5» فردا متوقف می‌شود

نمادهای «زاگرس»، «ذوب» و «خراسان» در حالی در بازار امروز بالاترین تاثیر مثبت بر آیفکس را تا سطح حداکثر 0.7 واحد گذاشتند که نمادهای «میدکو» و «مارون» تا سطح 0.5 واحد موجب افت شاخص شدند و تاثیر منفی بر این نماگر داشتند.

 

معاملات فرابورس ایران روز جاری با رشد متغیرهای حجم، ارزش و تعداد دفعات معاملات همراه شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس ایران؛ در جریان بازار امروز سه‌شنبه دوم آذرماه تعداد 308 میلیون ورقه بهادار به ارزش حدود 2 هزار و 379 میلیارد ریال در بازارهای فرابورس مورد مبادله قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه با افزایش این نماگرها همراه بود.

 

شاخص کل نیز پس از افت و خیزهای مکرر، کماکان در ارتفاع 833 واحدی روز گذشته باقی ماند و نوسان نزدیک به صفر را تجربه کرد. تقابل تاثیرات مثبت و منفی از جانب برخی نمادهای پتروشیمی و فلزات اساسی موجب برآیند صفر این تغییرات در پایان بازار و توقف آیفکس در همان ارتفاع پیشین شد.

 

نمادهای «زاگرس»، «ذوب» و «خراسان» در حالی در بازار امروز بالاترین تاثیر مثبت بر آیفکس را تا سطح حداکثر 0.7 واحد گذاشتند که نمادهای «میدکو» و «مارون» تا سطح 0.5 واحد موجب افت شاخص شدند و تاثیر منفی بر این نماگر داشتند.

 

رصد معاملات سهام در بازارهای اول، دوم و پایه نشان می‌دهد در مجموع این سه بازار نماد «حریل» در حالی به‌عنوان پرمعامله‌ترین سهم بازار شناخته شد که نماد «ذوب» بیشترین ارزش معاملاتی را تجربه کرد. در نماد ریل پرداز سیر نزدیک به 12 میلیون سهم به ارزش 16 میلیارد ریال و در نماد ذوب‌آهن نیز تعداد 11 میلیون سهم به ارزش حدود 31 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت. همچنین در مجموع این سه بازار تعداد 125 میلیون سهم در 16 هزار و 476 دفعه دادوستد شد که ارزش آن بیش از 357 میلیارد ریال بود.

 

نکته قابل ذکر آنکه در پایان بازار نمادهای معاملاتی شرکت‌های ریل پرداز سیر و شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه به‌ترتیب به‌منظور برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده صاحبان سهام و مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام که هر دو در روز شنبه ششم آذرماه برگزار می‌شوند، متوقف شدند. نماد معاملاتی شرکت گروه فن آوا نیز با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد.

 

در همین حال بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس امروز دادوستد 1.8 میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از یک‌هزار و 720 میلیارد ریال را به ثبت رساند. در این بازار اعلام شد نماد اسناد خزانه اسلامی مرحله پنجم با توجه به سررسید و تسویه مبلغ اسمی این اوراق در تاریخ نهم آذرماه، در پایان معاملات فردا سوم آذر متوقف خواهد شد.

 

همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی نیز کماکان روند نزولی قیمت اوراق تسهیلات مسکن ادامه یافت به طوری که در پایان بازار بیشترین قیمت این اوراق به 791 هزار ریال کاهش یافت. به این ترتیب هر ورقه تسه در قیمت‌های بین 736 و 791 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.   

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا