گزارش روز؛

نمادهای فلزی و معدنی همچنان در مدار توجه بورسی ها

نمادهای فلزی و معدنی همچنان در مدار توجه بورسی ها

گروه های فلزی و معدنی با توجه به ادامه جو مثبت و رشد اکثر کامودیتی ها در بازارهای بین المللی، مجددا با تقاضای مناسب مواجه بودند و اکثرا شروعی مثبت داشتند اما با گذشت زمان معاملات و با عقب نشینی خریداران شاهد متعادل و منفی شدن برخی نمادهای آنها بودیم اما برخی نمادها همانند کطبس، فنورد، فخاس، فرآور، زنگان، کطبس و کیمیا همچنان از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

 

در بازار امروز،‌ افزایش عرضه ها، معاملات کم فروغ و منفی گروه خودرویی را نظاره گر بودیم موضوعی که به نظر می رسد تا بازگشایی نماد خساپا ادامه داشته باشد در این میان نماد ختور با جهش قیمتی صف خرید شد و نماد خریخت نیز مثبت به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در حالی اکثر نمادهای گروه حمل و نقل متعادل و منفی دنبال شدند که نماد حسینا با صف خرید دومین روز رشد قیمتی حداکثری خود را تجربه کرد، نماد حپترو نیز مجددا صف خرید شد و نماد حریل جهت برگزاری مجمع فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد.

در گروه سرمایه گذاری، شاهد معاملاتی اکثرا متعادل و منفی بودیم اما نماد وتوصا پس از چند روز معامله پرحجم، همچنان مثبت و پرتقاضا دنبال شد و دادوستدهای قابل توجه ای را نمایان ساخت. گروه بیمه ای نیز اکثرا متعادل و منفی بودند در این بین نمادهای دانا و آسیا پرتقاضا تر دنبال شدند که از قدرت بیشتر خریداران نسبت به فروشندگان حکایت دارد. نماد بانک پاسارگاد به دلیل ابهام درارائه اطلاعات متوقف شد. طبق گزارشات بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی هفت ماهه سال 1395 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 2784.4 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مبلغ 923.3 هزار میلیارد ریال (معادل 49.6 درصد) افزایش داشته است.

همچنین مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی از انجام اقدامات مربوط به تغییر سال پایه از 1390 به 1395 خبر و وعده داد که در آینده نزدیک گزارش‌های مربوطه بر اساس سال پایه جدید ارائه خواهد شد. در حوزه بازار سرمایه،  مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی(سمات) از عضویت این شرکت در هیات مدیره اجرایی فدراسیون بورس های آسیا و اروپا(FEAS) خبر داد. فدراسیون بورس‌های آسیا و اروپا که به اختصار FEAS نامیده می‌شود، در روز 16 مه سال ‌1995 میلادی با هدف ایجاد محیط منصفانه، کارآ و شفاف در بازار بین اعضای فدراسیون تاسیس شد و همواره تلاش کرده است تا در حد امکان موانع داد‌و ستد و تبادل دانش و تجربه را بین اعضای گروه تسهیل کند. همچنین سفیر ایران از تسویه بدهی‌های کشورمان به اتریش خبرداد و گفت: "کنترل‌بانک" اتریش، سطح پوشش بیمه‌ای پروژه‌های مربوط به ایران را تا یک میلیارد یورو افزایش داد.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها اکثرا متعادل دنبال اما نمادهای شپنا، شبریز، شلعاب، شیراز، شکلر و شفارا از اقبال به مراتب بالاتری برخوردار بودند. نماد ساینا پس از ارئه اطلاعات پیش بینی سود سال مالی 96 و افزایش 25 درصدی نسبت به پیش بینی سال مالی گذشته، متعادل و مثبت مورد بازگشایی قرار گرفت.

گروه های فلزی و معدنی با توجه به ادامه جو مثبت و رشد اکثر کامودیتی ها در بازارهای بین المللی، مجددا با تقاضای مناسب مواجه بودند و اکثرا شروعی مثبت داشتند اما با گذشت زمان معاملات و با عقب نشینی خریداران شاهد متعادل و منفی شدن برخی نمادهای آنها بودیم اما برخی نمادها همانند کطبس، فنورد، فخاس، فرآور، زنگان، کطبس و کیمیا همچنان از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

اکثر نمادهای گروه ساختمانی پس از شروعی متعادل با اعمال فشار فروش، معاملاتی منفی را تجربه کردند به طوری که نماد ثاباد صف فروش شد در این بین برخی تک نمادها همانند ثفارس با معاملاتی مثبت و وآذر با صف خرید مواجه بودند نماد ثباغ جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات امروز متوقف شد. گروه سیمانی برخلاف دیروز اکثرا مثبت بودند و صف خرید شدند و تنها نمادهای سمازن و سخزر منفی به کار خود پایان دادند.

بجز نمادهای فاذر، تمحرکه، تکنو، وهور، تکمبا، لابسا، تکمبا، بکام و بالبر که منفی بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، اکثرا معاملاتی متعادل و مثبت داشتند که در این میان نمادهای حفاری، بالاس، بمپنا، لخزر، لبوتان، بنیرو، تکشا و وتوشه با معاملات مثبت تری به کار خود پایان دادند.

در گروه لاستیک سازی و درپی انتشار گزارش مناسب و تعدیل مثبت شرکت پکویر شاهد تشکیل صف خرید آن بودیم نماد پاسا نیز با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد و نماد پدرخش صف خرید خود را حفظ کرد. در گروه آی تی تنها نماد مفاخر مثبت و مابقی با افت قیمتی به کار خود پایان دادند همچنین نماد فن آوا با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر افشای اطلاعات با اهمیت متوقف شد.

در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای کگل، شپنا و پارسان با رشد 74 واحدی به ارتفاع 79,393  رسید که در این میان نمادهای تاپیکو و فارس بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا