بازی اعداد سایپا با اعلام تحقق ۱۰۱ درصدی تولید در ۸ ماه !!!

بازی اعداد سایپا با اعلام تحقق ۱۰۱ درصدی تولید در ۸ ماه !!!

سایپا از تحقق ۱۰۱.۵ درصدی برنامه تولید در ۸ ماهه اول سال جاری و بدون اعلام میزان فروش خبر داده که به نوعی بازی با اعداد است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی توقف نماد سایپا از دوم آبان تاکنون ادامه دارد که این شرکت بزرگ بورسی با اعلام آخرین آمار تولید و بدون اعلام میزان فروش محصولات، با اعداد بازی کرده و از تحقق 101 درصدی برنامه تولید طی 8 ماه خبر داده است!!!

بنابر اعلام این خبر، طبق برنامه پیش‌بینی شده برای تولید انواع خودرو سواری و تجاری سبک و سنگین در 8 ماهه اول سال جاری ، سایپا باید 337،429 دستگاه تولید می کرد که طی این مدت 342،454 دستگاه تولید شده و مسئولان این میزان را رشد 101.5 درصدی اعلام کرده اند که مبنای درستی نیست.

چرا که اعلام رشد 101 درصدی این ذهنیت را در نگاه اول ایجاد می کند که طی 8 ماه 101 درصد از پیش بینی تولید سال جاری یعنی 530 هزار دستگاه، محقق شده است.

بنابراین بهتر بود مسئولان سایپا برای روشن کردن اذهان عمومی و جلوگیری از شائبه، اعلام می کردند، طی 8 ماه سال جاری بیش از 64 درصد از پیش بینی تولید 530 هزار انواع دستگاه محقق شده است. روالی که دیگر شرکت ها در چنین مواردی مخصوصا" هنگام  ارایه آمار "تولید و فروش" و نه فقط تولید طی می کنند.

در ثانی سایپا درحالی گزارش آمار 8 ماهه را در کدال منتشر نکرده که اطلاق 8 ماه اول سال هم بی معنی نیست .چون در این صورت باید 8 ماه دوم سال هم وجود داشته باشد!!! معمولا" برای دو نیمه اول و دوم سال ، از این روش و واژه استفاده می شود.

به هرحال طبق اعلام سایپا نیوز، درحالیکه برنامه پیش‌بینی شده برای تولید انواع خودرو سواری و تجاری سبک و سنگین برای گروه سایپا در 8 ماهه اول سال جاری، 337،429 دستگاه بود، مدیران و کارکنان این گروه خودروساز با ارتقا بهره‌وری و بهبود شرایط تولید، موفق شدند در 8 ماه نخست سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، 342،454 دستگاه خودرو تولید کنند که این میزان تولید 101.5درصد بیش از برنامه است.

بر اساس این خبر تولید 8 ماهه اول سال 94 گروه سایپا 223،514 دستگاه بود که عملکرد سال جاری 53.2 درصد بیش از تولید محقق شده در مدت مشابه سال قبل است.

لازم به ذکر است برنامه پیش‌بینی شده برای تولید در سال جاری 530 هزار دستگاه است و با توجه به شرایط فعلی تولید و همچنین عزم راسخ مدیران و کارکنان گروه سایپا، این امیدواری وجود دارد که در پایان سال برنامه پیش‌بینی تولید،‌ بطور کامل محقق شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا