قائم مقام مدیرعامل راه آهن:

منافع اقتصادی شرکت های ریلی بار باید در راستای افزایش بهره وری باشد

منافع اقتصادی شرکت های ریلی بار باید در راستای افزایش بهره وری باشد

تهران- قائم مقام مدیر عامل شرکت راه آهن در نشست مشترک با شرکت های حمل و نقل ریلی بار گفت: با برنامه ریزی مناسب منافع اقتصادی شرکت های حمل و نقل ریلی بار باید در راستای افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها باشد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، احمد خدایی با بیان اینکه افزایش سهم بهره وری و قیمت تمام شده و کاهش قیمت حمل و نقل بار، منافع شرکت های حمل و نقلی و در پی آن صنعت ریلی را به همراه دارد از افزایش پارامترهای مورد نظر در تعیین تعرفه حمل بار در راستای ساده تر و مطلوب کردن این نرخ خبر داد.
وی با اشاره به این که باید قیمت تمام شده حمل در کوتاه مدت کاهش یابد، گفت: در حالی که صاحبان کالا توقع افزایش نرخ حمل بار را دارند، سهم بخش حمل و نقل ریلی در قیمت تمام شده باید به حداقل برسد.
خدایی با بیان اینکه 70 درصد سهم بار ما مربوط به معادن است، افزود: منابع بار ما به تدریج رو به افول است و این تهدید بزرگی است که بایستی بهره وری روی واگن ها ایجاد و منافع جدیدی را برای شرکت ها فراهم و به جای استفاده از قطارهای سنگین از قطارهای سبک و پرسرعت در این بخش استفاده شود.
قائم مقام مدیر عامل راه آهن به همکاری شرکت های حمل و نقل ریلی بار و همچنین بخش های مختلف راه آهن اشاره کرد و گفت: در بحث تخلیه و بارگیری به کمک همدیگر باید بتوانیم گلوگاه ها را از میان برداریم و اگر خواهان افزایش قیمت تمام شده حمل بار هستیم باید قیمت ها را منطقی افزایش دهیم.
خدایی گفت: مدیران راه آهن باید به صورت ماهانه جلساتی را با شرکت های حمل و نقل بار برگزار و مغایرت های موجود در بخش بار را رفع و به دغدغه های این بخش مهم رسیدگی کنند.
وی اظهار داشت: در صورتی که بتوانیم سهم بهره وری حمل و نقل بار را افزایش و قیمت تمام شده را کاهش دهیم، این به نفع صنعت ریلی و شرکت های حمل و نقلی خواهد بود.
خدایی با اعلام اینکه بخش خصوصی باید ظرفیت های خود را افزایش دهد، عنوان کرد: منافع اقتصادی شرکت های حمل و نقل ریلی بار باید در جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها باشد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا