مدیرعامل نمایشگاه رم: ایران یک فرصت برای ایتالیا است

مدیرعامل نمایشگاه رم: ایران یک فرصت برای ایتالیا است

رم- ایرنا- 'پیئترو پیچینتی' مدیر عامل نمایشگاه رم، ایران را یک فرصت برای ایتالیا دانست.

مدیرعامل نمایشگاه رم در گفت و گو با روزنامه 'لاستمپا' در خصوص نمایشگاه اختصاصی ایران که امروز (سه شنبه) با حضور 'محمدرضا نعمت زاده' وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی و شماری از مقامات ایتالیایی افتتاح خواهد شد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، گفت: ایران کشوری بزرگ و در عین حال یک فرصت تجاری برای ما و آنهاست.
وی که از پیشتازان در انجام روابط تجاری با ایران به شمار می رود و معتقد به ارزش بالای نمایشگاه اختصاصی ایران در رم است، افزود: هدف اصلی این نمایشگاه، برقراری ارتباط بین شرکت های ایتالیایی با کشوری است که امکان توسعه همکاری با آن در چارچوب مقررات و قوانین وجود دارد. ایران دارای جمعیت هشتاد میلیون نفری است که 40 درصد آن را جوانان تشکیل می دهند. این کشور امروز مانند امارات در سال 2000 است. ایران کشوری فرهیخته و دارای ذخایر عظیم نفت و گاز و تولید کننده بزرگ محصولات پتروشیمی و زراعی است. در عین حال، این کشور از ظرفیت های بالایی در بخش های گردشگری و خدمات برخوردار است.
پیچینتی در ادامه گفت: انتخاب ایتالیا برای برگزاری این نمایشگاه، به این دلیل است که ما با ایران رابطه ای دیرینه و عمیق داریم و انتخاب رم دقیقأ نشان دهنده همین پیوند است. کشور ما می تواند فرصت های خوبی برای شراکت های تجاری قدرتمند بین طرفین ایجاد کند.
وی در پاسخ به این سوال که 'آیا ممکن است انتخاب ایتالیا برای برگزاری این نمایشگاه خوشایند دولت جدید آمریکا نباشد و پیامدهای منفی برای شرکت های ایتالیایی داشته باشد؟' گفت: برخی نگرانی ها وجود دارد. اما توافق هسته ای با ایران و پایان تحریم ها از سوی آمریکا نیز امضا شده است. قرار نیست من در مورد موضوعات سیاست بین الملل صحبت بکنم. امیدوارم که آمریکایی ها عقب گرد نکنند. البته این تصور که با توافق هسته ای برقراری مجدد روابط عادی تجاری تسریع خواهد شد، محقق نشد.
نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا از امروز سه شنبه در محل نمایشگاه بین المللی رم افتتاح می شود و تا روز شنبه 26 نوامبر ادامه خواهد داشت. این اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در غرب از سال 1979 تا کنون به شمار می رود. نمایشگاه اختصاصی ایران با حضور بیش از 120 شرکت و 12 بانک ایرانی در فضایی به مساحت 7 هزار متر مربع برگزار می شود و قرار است در چارچوب آن مذاکرات دوجانبه ای با 200 شرکت ایتالیایی علاقمند به کار با ایران انجام شود.
در این نمایشگاه همچنین ابتکارعمل های فرهنگی به موازات نمایشگاه اختصاصی ایران در رم برگزار خواهد شد و حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و همتای ایتالیایی وی در این نمایشگاه؛ نشانه دیگری از اهمیت آن به شمار می آید. ارزش بازار ایران برای صنایع اروپایی بیش از 800 میلیارد دلار است.
از جمله برنامه های این رویداد مهم که با همکاری شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران و پشتیبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و سفارت ایتالیا برگزار می شود، پنج روز ملاقات های تجاری بین صاحبان صنایع از هر دو کشور است که این یک فرصت منحصر به فرد برای کارآفرینان و صاحبان صنایع ایتالیایی به منظور ملاقات با واقعیت های نوظهور در 'دنیایی جدید' بشمار می رود.
گفتنی است ورود به این نمایشگاه کاملا رایگان است که خود فرصت بزرگی برای علاقمندان به ایران و آنهایی که در نمایشگاه اکسپو میلان از غرفه ایران بازدید کرده بودند و می خواهند این کشور را بهتر بشناسند محسوب می شود.
اروپام**461
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا