درگفت و گو با بورس پرس اعلام شد:

پیش بینی مثبت کارگزار بورس از آینده بازار و 3 صنعت برتر/ نظر درباره دو گروه

پیش بینی مثبت کارگزار بورس از آینده بازار و 3 صنعت برتر/ نظر درباره دو گروه

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام با اعلام امیداوری به وضعیت بازار سهام تا پایان سال و بررسی اثر حضور ترامپ بر بازارهای جهانی ، سه صنعت برتر را معرفی کرد و درباره دو گروه پالایشی و خودروی نظر داد.

محمد کفاش پنجه شاهی مدیر عامل کارگزاری خبرگان سهام در گفتگو با بورس پرس در مورد تاثیر شرکت های پالایشی بر شاخص کل بورس گفت: استفاده از مصوبه نرخ ارز آزاد در فروش محصولات پالایشگاه ها طی روزهای اخیر و لغو آن پس از چند روز موجب نوسان قیمت این شرکتها شد. ضمن اینکه بازار متأثر از قیمت نفت نیز هست.

وی ادامه داد: براساس گزارش مالی و عملکرد مثبت برخی شرکت ها در 6 ماه ابتدای سال که در کدال هم منتشر شد وضعیت بازار سهام تا پایان سال امیدوار کننده خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام گفت: قیمت های جهانی فقط بر روی آن دسته از صنایع حاضر در بورس بسته به نوع صنعت و فعالیت که قیمت های داخلی آن براساس این قیمت ها تعیین می شود موثر است. بطور مثال می توان از صادرکنندگان مواد اولیه مانند روی نام برد و یا واردکنندگان، اما صنایعی که مواد اولیه آن در داخل تهیه و ارتباط کمی با بازارهای جهانی دارند مانند صنایع غذایی از قیمت های جهانی متأثر نیستند.

کفاش پنجه شاهی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال رشد 20 درصدی برای شاخص بورس تا پایان سال وجود دارد یا خیر به بورس پرس گفت: 20درصد برای شاخص کل بازار سهام، رشد زیادی محسوب می شود و احتمال چنین تغییری تا پایان سال وجود ندارد، زیرا با درنظر گرفتن شاخص فعلی بازار، رشد 20 درصدی باعث شکسته شدن سقف تاریخی شاخص خواهد شد که بعید به نظر می رسد.

وی در خصوص تأثیر حضور ترامپ بر بازارهای جهانی گفت: واکنش بازار داخلی عجولانه بود. چون ترامپ تقریبا 2 ماه دیگر تا نشستن بر کرسی ریاست جمهوری فاصله دارد و تا مشخص شدن کابینه او باید منتظر ماند. هرچند سنا و کنگره آمریکا این بار یکدست تر هستند و بیشتر نمایندگان از میان حزب جمهوری خواه انتخاب شده اند اما به هر حال در بسیاری از موارد رئیس جمهور آمریکا نمی تواند خودسرانه عمل کند. هر چند وضعیت اقتصادی در سطح بین الملل در حال حاضر قابل پیش بینی نیست ولی احتمالا شاهد نوسانات شدیدتر بازارهای جهانی خواهیم بود.

این کارگزار به عوامل موثر بر بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: نزدیک شدن به دور جدید انتخابات ریاست جمهوری، وضعیت بازگشایی بانک ها و سایر نمادهای متوقف بازار را تحت تأثیر قرار خواهد داد. به طور کلی به نظر می رسد صنایع معدنی، فلزی و سیمان تا پایان سال وضعیت مطلوبی داشته باشند.

کفاش پنجه شاهی ادامه داد: با اینکه خودروسازان شرایط عملیاتی مناسبی داشته اند اما تا مشخص شدن عملکرد مالی آنها و وضعیت قرارداد با خارجی ها باید منتظر ماند.

وی افزود: تک نرخی شدن ارز، برخی صنایع را که از ارز مبادله ای استفاده می کنند به دلیل حذف رانت متضرر و برخی دیگر مانند پالایشگاه ها را نیز منتفع می کند. در یک جمع بندی کلی، تک نرخی شدن ارز در بلندمدت برای عمده صنایع مطلوب ارزیابی می شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا