دلیل کند شدن عرضه‌های اولیه در بورس از زبان مدیرعامل بورس تهران

دلیل کند شدن عرضه‌های اولیه در بورس از زبان مدیرعامل بورس تهران

مدیرعامل بورس تهران گفت: با اصلاح دستور العمل پذیرش که با همکاری سازمان بورس و شرکت بورس صورت گرفته از این پس فرایند پذیرش شرکت‌های بورسی سریع تر و آسانتر انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن قالیباف اصل به فارس گفت: از 40 پرونده درخواست پذیرش هم اکنون سهام 10 شرکت جدید برای ورود به بورس اوراق بهادار تهران مورد موافقت هیات پذیرش بورس قرار گرفته و از این تعداد سهام شرکت هایی همچون دارویی برکت، نفت جی و یا تامین سرمایه امید برای عرضه اولیه سهام در بورس اوراق بهادار تهران مشکلی نخواهند داشت.

وی دلیل کند شدن روند عرضه های اولیه سهام در ماه‌های اخیر را تصویب نهایی دستورالعمل جدید پذیرش ناشران بورسی عنوان کرد و افزود: با اصلاح دستور العمل پذیرش که با همکاری سازمان بورس و شرکت بورس صورت گرفته از این پس فرایند پذیرش شرکت های بورسی سریع تر و آسانتر انجام خواهد شد.

این مقام مسئول تامین مالی بنگاه های اقتصادی در بازار سرمایه را هدف اصلی بورس تهران عنوان کرد و افزود: باید فرآیند بنگاه داری و فعالیت‌های اقتصادی از طریق تامین مالی در بازار سرمایه تسهیل شود در عین حال توسعه ابزارهای بدهی مختلف از جمله اوراق منفعت می تواند برای برخی شرکت ها در بازار سرمایه بکار گرفته شود.

قالیبافل با اشاره به اقدام برخی شرکت ها برای دریافت تسهیلات بانکی از طریق توثیق سهام گفت: وقتی بنگاه اقتصادی برای تامین سرمایه در گردش اقدام به تامین مالی از روش مذکور می کند اما در مقابل از باز پرداخت این تسهیلات در موعد سررسید باز می ماند در نهایت بانک مجبور به عرضه سهام در بازار می شود این در حالی است که با توسعه ابزارهای بدهی و مالی در بازار سهام ضمن پوشش ریسک سرمایه در گردش بنگاه ها از روش آسانتر و امن تری می توان منابع مورد نیاز را تهیه کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا