طلا به 1109 دلار رسید

طلا به 1109 دلار رسید

قیمت طلا در معاملات امروز 5 دلار افزایش یافت و به 1109 دلار در هر اونس رسید.

به نقل از رویترز با وجود این که سرمایه گذاران خود را برای افزایش احتمالی نرخ بهره در سال جاری میلادی آماده می‌کنند و در حال خارج کردن پول خود از صندوق‌های سرمایه گذاری هستند، قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش یافت.

فعالان بازار اکنون در انتظار انتشار گزارش بازار کار آمریکا در اواخر امروز هستند تا میزان قدرت اقتصاد آمریکا و نحوه تأثیرگذاری آن بر سیاست پولی فدرال رزرو را بسنجند.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 5 دلار افزایش به 1109 دلار رسید که فاصله چندانی از پایین‌ترین رقم از 11 سپتامبر تاکنون (1102 دلار و 35 سنت) که در جلسه قبل به ثبت رسید، نداشت. قیمت فلز زرد در این هفته 3 درصد کاهش یافته که بیشترین کاهش از یک هفته منتهی به 24 جولای تاکنون بوده است.

مؤسسه ان‌زد در یادداشتی نوشت: «با افزایش احتمالی افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، قیمت طلا همچنان در حال کاهش است».

حجم دارایی‌های اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا به 671.77 تن رسید که پایین‌ترین رقم از  اواسط ماه اوت تاکنون بود. تنها در روز پنجشنبه، حجم دارایی‌های گلد تراست، 8.34 تن کاهش یافت که بیشترین کاهش روزانه از 17 جولای تاکنون بود.

جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه گفت، افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر اگر با آمارهای اقتصادی آینده توجیه شود، یک احتمال زنده خواهد بود.

رئیس فدرال رزرو شعبه آتلانتا روز چهارشنبه گفت، فدرال رزرو در بیانیه ماه اکتبر خود تلاش کرد سرمایه گذاران را در مورد افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه دسامبر قانع کند و در این کار خود نیز موفق بود.

انتهای پیام//8*

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا