قیمت نفت ایران در مرز ٤٠ دلار آرام گرفت

قیمت نفت ایران در مرز ٤٠ دلار آرام گرفت

پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ادامه مازاد عرضه، سبب کاهش بیش از یک دلاری قیمت نفت خام در هفته منتهی به ١١ نوامبر شد.

 

قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به جمعه (٢١ آبان ماه ) با یک دلار و ١٠ سنت کاهش به ٤١ دلار و ٩٣ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣٩ دلار و ٨٣ سنت بوده است.
قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و ٦ سنت کاهش به ٤٠ دلار و ٧٦ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٧ دلار و ٨١ سنت برای هر بشکه بوده است.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٢ دلار و ٦ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و ٥٢ سنت کاهش نشان می دهد.
به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ١١ نوامبر با ٨٨ سنت کاهش، ٤٤ دلار و ٦٤ سنت برای هر بشکه معامله شد.
همچنین قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و ٣٢ سنت کاهش، ٤٣ دلار و ٤٨ سنت برای هر بشکه معامله شد.
قیمتهای نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با یک دلار و ٨٠ و یک دلار و ٥٧ سنت کاهش به ٤٢ دلار و ٩٣ و ٤٣ دلار و ٥٦ سنت برای هر بشکه رسید.
افزایش ذخیره سازی نفت آمریکا
بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا سطح ذخیره‌سازی نفت‌خام این کشور در هفته منتهی به ٤ نوامبر با ٢ میلیون و ٤٠٠ بشکه افزایش به ٤٨٥ میلیون بشکه رسید. این در حالی بود که تحلیلگران افزایش یک الی ٣ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.
سطح ذخیره‌سازی نفت‌خام آمریکا مطابق با گزارش هفته قبل این اداره با ١٤میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه در روز افزایش، بالاترین رقم افزایش در ٣٤ سال گذشته را داشت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا