تثبیت قیمت های ورق گرم در آسیا باوجود چشم انداز نامشخص آینده

تثبیت قیمت های ورق گرم در آسیا باوجود چشم انداز نامشخص آینده

باوجود چشم انداز نامشخص بازار فروشندگان محتاطانه عمل می کنند البته هنوز فرصت برای افزایش قیمت ها وجود دارد زیرا هزینه ها مخصوصاً مواد اولیه بالا رفته است.

 

به نقل از نشریه پلتس، قیمت های ورق گرم وارداتی به آسیا در روز جمعه برای دومین روز ثابت ماند که این وضعیت تحت تأثیر تثبیت قیمت های داخلی در چین پیش آمده است. اغلب فعالان بازار عقیده دارند قیمت های چین بدلیل افزایش هزینه ها از 21 نوامبر افزایش خواهد یافت.  
ارزیابی Platts برای ورق گرم با ضخامت 3 میلیمتر 440 تا 445 دلار FOB چین بوده است. برخی گریدهای دیگر هم 448 تا 453 دلار CFR شرق آسیا بوده است که از هفته گذشته تاکنون 17 دلار کاهش داشته است. قیمت ارائه شده از سوی دلالان در شانگهای برای ورق گرم 5.5 میلیمتر 3 هزار و 240 تا 3 هزار و 250 یوآن معادل 470 تا 472 دلار تحویل درب انبار با احتساب 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود.
دو کارخانه در شرق چین در روز جمعه پیشنهادهای خود را برای ورق گرم گرید SS400 در قیمت 470 دلار FOB حفظ کردند این سطح قیمت برای خریداران خارجی خیلی بالا است. یک کارخانه دیگر در شمال چین پیشنهادهای خود را به 455 دلار  FOB کاهش داده است اما همچنان علاقه ای برای خرید وجود ندارد.   
یک تاجر چینی مستقر در ویتنام برای گرید ذکر شده ورق گرم قیمت 450 دلار CFR ویتنام را پیشنهاد داده که شامل 8 دلار هزینه حمل با کشتی در ازاء هر تن هم می باشد. شنیده شده برخی تجار با قیمتی کمتر از 435 دلار CFR ویتنام هم فروش داشته اند و گفته شده قیمت ها در روز های آینده بیشتر کاهش خواهد یافت. باوجود چشم انداز نامشخص بازار فروشندگان محتاطانه عمل می کنند البته هنوز فرصت برای افزایش قیمت ها وجود دارد زیرا هزینه ها مخصوصاً مواد اولیه بالا رفته است.
به گفته یک تاجر از اهالی شانگهای خریداران در خاورمیانه بدلیل افزایش قیمت های داخلی هنوز تمایل به خرید از چین دارند. او حتی در روز جمعه ورق گرم را به خریدارانی در این منطقه با قیمت 500 دلار CFR خاور میانه فروخته است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا