قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ 68 هزار و 500 ریال است/ 1500ریال کاهش

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ 68 هزار و 500 ریال است/ 1500ریال کاهش

تهران- ایرنا- قیمت مرغ در یک ماه اخیر یک هزار و 500 ریال کاهش یافته است به طوری که امروز (دوشنبه) قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 44 هزار ریال و گوشت مرغ مصرفی به 68 هزار و 500 ریال رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ابتدای آبان ماه نرخ هر کیلوگرم مرغ زنده 45 هزار ریال، محصول کشتارگاه 62 هزار و 500، خرید از واحدهای صنفی و عمده فروشی 64هزار ریال و خرده فروشی های سطح شهر 70 هزارریال بود.
در آغازین روزهای مهرماه گذشته قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده 47 هزار ریال، واحدهای صنفی 63 هزار ریال و خرده فروشی 71 هزار ریال به ثبت رسید.
آمارها نشان می دهد قیمت هر کیلوگرم مرغ امروز اول آذرماه در مقایسه با ابتدای آبان ماه یک هزارو 500 ریال و در مقایسه با آغاز مهرماه دو هزار و 50 ریال کاهش داشته است.
البته قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر اندکی تفاوت دارد و ممکن است با قیمت های بالاتری عرضه شود.
براساس بررسی کارشناسی وزارت جهادکشاورزی، قیمت واقعی هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف کنندگان 70 هزار تا 75 هزار ریال است و عرضه این محصول در محدوده قیمت بیش از آن، نوعی بی انصافی در حق مصرف کنندگان به شمار می رود.
سالیانه بیش از دو میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ در 20 هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می شود.
شرکت پشتیبانی امور دام هر ساله بخشی از مرغ تولید شده را به منظور تنظیم بازار می خرد و ذخیره می کند تا در صورت نیاز به بازار عرضه شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا