صفحات مزاحم از تلگرام حذف می شود / توضیح وزارت ارتباطات درخصوص عذرخواهی مدیر تلگرام از مردم ایران

صفحات مزاحم از تلگرام حذف می شود / توضیح وزارت ارتباطات درخصوص عذرخواهی مدیر تلگرام از مردم ایران

اقتصاد > صنعت - ایرنا نوشت: در پی انتشار اخباری مبنی بر عذرخواهی مدیر تلگرام از کاربران ایرانی بابت مطالب عجولانه راجع به فیلترینگ این سایت از سوی جمهوری اسلامی ایران، صحت و سقم آن را از مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جویا شدیم.

مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انتشار خبر عذرخواهی مدیر تلگرام از کاربران ایرانی بابت مطالب عجولانه خود گفت: مدیر تلگرام ضمن عذرخواهی از کاربران ایرانی گفت که نسبت به مسدود کردن صفحات غیراخلاقی در این شبکه اجتماعی اقدام خواهد کرد.

در پی انتشار اخباری مبنی بر عذرخواهی مدیر تلگرام از کاربران ایرانی بابت مطالب عجولانه راجع به فیلترینگ این سایت از سوی جمهوری اسلامی ایران، صحت و سقم آن را از مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جویا شدیم.

محمدرضا فرنقی زاد گفت: شب گذشته مدیر تلگرام در قالب مطلبی که در توئیتر منتشر کرده است، از مردم ایران و وزارت ارتباطات بابت مطالب نادرستی که پیشتر اعلام کرده و به حاکمیت کشور و وزارت ارتباطات نسبت داده بود، عذرخواهی کرد.

وی افزود: پاول دوروف گفته که حرف هایش در این زمینه عجولانه بوده است.

فرنقی زاد گفت: مدیر تلگرام در این نوشته خود اعلام کرده که خطوط قرمز را می پذیرد و صفحات غیراخلاقی را از دسترس خارج کرده و مسدود می کند.

مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات با اشاره به مواضع قاطعانه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمانی که این مطالب خلاف از سوی مدیر تلگرام مطرح شده بود، تاکید کرد: وزیر ارتباطات همان زمان در موضع گیری قاطعانه اعلام کرده بود هر سایتی که بخواهد در ایران بدون مشکل فعالیت کند، باید خطوط قرمز جمهوری اسلامی را رعایت کرده و صفحات غیراخلاقی برای این کشور نداشته باشد.
وی تاکید کرد که این موضع قاطعانه سبب شد مدیر تلگرام متوجه مواضع عجولانه خود شود و برای جبران آن از مردم ایران عذرخواهی کند.

فرنقی زاد با اشاره به این که مدیر تلگرام قول داده خطوط قرمز ایران را رعایت کند، گفت: مقرر شده این شبکه اجتماعی تمام صفحات غیراخلاقی را برای کاربران ایرانی مسدود کند.

مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات با یادآوری این که هنوز وعده داده شده از سوی مدیر تلگرام به طور کامل بررسی نشده است، گفت: در این خصوص اقدام به بررسی کرده ایم تا مشخص شود این وعده ها تا چه اندازه به حقیقت پیوسته است.

در هفته های گذشته به دنبال ایجاد اختلالات مختلف در نرم افزار ارتباطی تلگرام، مدیران این شرکت در قالب توئیتی اعلام کرده بودند که جمهوری اسلامی ایران و وزارت ارتباطات از آنها خواسته هایی داشته است که به دلیل فراهم نکردن این درخواست، تلگرام در ایران مسدود شده است اما بلافاصله پس از انتشار این مطلب، وزارت ارتباطات اعلام کرد که اختلالات پیش آمده به دلیل قطع ارتباط سه کانال ارتباطی ایران بوده و ارتباطی با فیلترینگ ندارد.

پس از اعلام این موضع، وزیر ارتباطات اعلام کرد که خواسته ایران از تلگرام آن بوده که دسترسی به صفحات غیراخلاقی را که خط قرمز نظام محسوب می شود، مسدود کنند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا