پنجمین سکاندار کانون نهاد‌های سرمایه گذاری مطرح کرد؛

کانون نهادهای سرمایه‌گذاری به مرکز گفتگو تبدیل می‌شود/ تلاش برای رفع موانع توسعه نهادهای مالی

کانون نهادهای سرمایه‌گذاری به مرکز گفتگو تبدیل می‌شود/ تلاش برای رفع موانع توسعه نهادهای مالی

با تایید سازمان بورس و اوراق بهادار، سعید اسلامی بیدگلی به عنوان پنجمین دبیر کل کانون نهاد های سرمایه‌گذاری جایگزین بهروز خدا رحمی شد.

 

با تصویب هیات مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری و تایید سازمان بورس و اوراق بهادار سعید اسلامی بیدگلی به عنوان پنجمین دبیرکل این نهاد مالی خود انتظام تعیین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فارس، در نخستین اظهار نظر خود پس از پذیرش این مسئولیت گفت: ارتقای جایگاه کانون نهادهای سرمایه گذاری در بازار سرمایه هدف اصلی برای پذیرش این مسئولیت بوده است.

وی از اعلام جزییات برنامه های خود در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: در جزئیات می‌توان به رفع موانع توسعه نهادهای مالی و‌ تبدیل کانون به مرکز گفتگوی نهادها با مراجع ناظر و قانون‌گذار اشاره کرد.

سعید اسلامی بیدگلی، دکترای مدیریت مالی از دانشگاه شهید بهشتی و تحلیل‌گری بین‌المللی سرمایه‌گذاری (CIIA)، دارای سوابقی چون عضو هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی است.

بر اساس این گزارش، کانون نهاد های سرمایه گذاری دومین نهاد های مالی خود انتظام تحت نظارت سازمان بورس اوراق بهادار است که پس از تصویب قانون بازار سرمایه در اول آذر ماه 1384 در آذر ماه سال 86 نخستین مجمع موسسان آن با حضور 20 شرکت در اتاق بازرگانی ایران برگزار و طی آن هیات مدیره 7 نفره آن شامل شرکت تامین سرمایه اقتصاد نوین با 87 رای، شرکت تامین سرمایه بانک ملی با 77 رای، شرکت تامین سرمایه بهمن با 74 رای، شرکت تامین سرمایه سپه با 72 رای، شرکت صبا تامین با 70 رای، شرکت معادن و فلزات با 69 رای و شرکت تامین سرمایه غدیر با 64 رای به عنوان اعضای رسمی‌ و شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان با 34 رای، شرکت سایپا با 16 رای و شرکت پارسیان تا شش رای به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

علی ثقفی بنیانگذار انجمن حسابداری ایران نخستین دبیر کل کانون نهاد های سرمایه گذاری پس از تشکیل هیان مدیره این نهاد خود انتظام بوده است. پس از وی، دکتر شاپور محمدی، رئیس کنونی سازمان بورس سکاندار این نهاد بود و در نهایت بهروز خدا رحمی برای مدت کمتر از 5 سال این مسئولیت را بر عهده داشته است.

سعید اسلامی بیدگلی، فرزند مرحود غلامرضا اسلامی بید گلی از مفاخر علم مدیریت مالی در ایران می باشد که اکنون به عنوان پنجمین دبیر کل کانون نهاد های سرمایه گذاری انتخاب شده است.

به اعتقاد برخی کارشناسان فارغ از مشکلات مالی و دریافت حق عضویت اعضای کانون نهادهای سرمایه گذاری، طی سال های اخیر این تشکل بیش از آنکه به مرکزی برای افزایش قدرت لابی گری با ارکان و نهاد های مالی و سرمایه کشور و توسعه فعالیت های مشورتی حقوقی های بازار باشد اغلب به عنوان یک نهاد فرمایشی و رزومه ای برای افراد گمنام در بازار سرمایه کشور بوده است.

در تعریف کانون نهاد های سرمایه گذاری آمده است که: «این تشکل برای بهبود و توسعه روابط اعضا با یکدیگر و با سبا، بورس ها، بازارهای خارج از بورس، شرکت های سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و سایر نهادهای فعال در بازار اوراق بهادار و ایجاد بستر مناسب برای تسهیل سرمایه گذاری اعضا در بورس و بازار اوراق بهادار، تبادل نظر و تشریک مساعی با قانون گذاران و مراجع تصمیم گیری و مشارکت در تدوین قوانین و مقررات در جهت توسعه بازار کارآمد اوراق بهادار و حفظ منافع سرمایه گذاران،همکاری با انجمن ها، کانون ها و نهادهای مشابه بین المللی و نیز نهادهای آموزشی و پژوهشی مالی بین المللی در راستای توسعه حضور بازار اوراق بهادار کشور در جامعه مالی جهانی و عضویت احتمالی در آن ها و ارائه اطلاعات، گزارش های تحلیلی در حوزه فعالیت نهادهای عضو، جهت انجام تحقیقات کاربردی» فعالیت می‌کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا