محمودپور در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

آغاز تولید ورق‌های API محیط ترش در فولاد اکسین

آغاز تولید ورق‌های API محیط ترش در فولاد اکسین

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از تولید 700 ورق‌های محیط ترش توسط این شرکت خبر داد و گفت: طی 20 روز آینده نیز بالغ بر 5000 هزار تن از این نوع ورق برای نخستین بار در کشور در فولاد اکسین تولید خواهد شد.

عبدالرضا محمودپور که به تازگی به عنوان مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان انتخاب شده در نخستین مصاحبه رسانه‌ای خود در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز در پاسخ به این سوال که پروژه فولادسازی شرکت فولاد اکسین به کجا رسید؟ توضیح داد: فولاد اکسین مجموعه‌ای با ورودی اسلب است. در همه کشورها نیز کارخانه‌های این چنینی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از روش هات شارژ استفاده کنند، مشابه مجموعه صبا در داخل فولاد مبارکه.

وی افزود: مهندس حکم الله بابایی نیز به هیات مدیره فولاد اکسین ملحق شده‌اند تا در اجرای طرح‌های توسعه به ما کمک کنند. در حال انجام کارهای مطالعاتی هستیم و قطعا طرح‌های توسعه فولاد اکسین با شرط اقتصادی بودن اجرایی خواهند شد. فعلا در حال بررسی روشی هستیم که با آن فولادسازی فولاد اکسین را اجرا خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: برای حفظ سودآوری فولاد اکسین لازم است که شرکت خودش تولید اسلب و عملیات ریخته‌گری متعلق به خود را داشته باشد. از ابتدا نیز هدف احداث فولاد اکسین تولید فولادهای ویژه بوده است و اسلب موردنیاز ما است تا بتوانیم با استفاده از آن ورق‌های ایکس 60 و ایکس 70 را تولید کنیم که در حقیقت نیازمند ورودی مناسب برای تولید ورق های با استاندارد API هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان تاکید کرد: به این ترتیب اولویت نخست کاری من در فولاد اکسین تولید ورق‌های با استاندارد API است.

او با بیان اینکه مطالعات درباره اجرای پروژه فولادسازی فولاد اکسین شروع شده و قطعا در این زمینه از مشاوران خارجی نیز بهره خواهیم گرفت، عنوان کرد: امیدواریم طرح اف اس خوبی برای این پروژه تهیه کنیم و آن‌را با بهترین تکنولوژی روز دنیا اجرایی کنیم.

محمودپور ترجیح فولاد اکسین را برای تامین مواد اولیه، فولاد خوزستان اعلام کرد و افزود: این کار هم صرفه اقتصادی دارد و هم دارای اولویت اجتماعی است. قصد داریم چرخه تولید فولاد را در استان خوزستان تکمیل کنیم. استاندار نیز ورود خوبی به مسائل صنعت فولاد استان داشته و مسائل مرتبط به خوبی در حال پیشرفت است.

وی تاکید کرد: البته داشتن توجیه اقتصادی برای ما اولویت جدی دارد و اگر تامین مواد اولیه از فولاد خوزستان صرفه اقتصادی برایمان نداشته باشد قطعا به سمت تامین مواد اولیه از فولاد هرمزگان و فولاد مبارکه خواهیم رفت. همچنین امکان واردات مواد اولیه موردنیاز فولاد اکسین نیز وجود دارد. در عین حال باید به سمت تولید اسلب ویژه محیط‌های ترش نیز برویم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اعلام این خبر که فولاد اکسین برای نخستین بار موفق به تولید انبوه ورق‌های دارای استاندارد API برای محیط‌های ترش شده است، اضافه کرد: تاکنون 700 تن از این نوع ورق را تولید کرده و قرار است طی 20 روز آینده نیز حجم تولید این ورق‌ها به 5000 تن برسد و این ورق‌ها تحویل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب خواهد شد.

او با اشاره به بازدید اخیر کارشناسان شرکت پوسکو از فولاد اکسین توضیح داد: تاکنون نتوانسته بودیم ورق‌های محیط ترش با استاندارد API را تولید کنیم و این ورق به کشور وارد شده است. کارشناسان پوسکو در بازدید خود از فولاد اکسین توانمندی ما را برای تولید این نوع ورق تائید کردند.

وی درباره آخرین وضعیت اقتصادی و مالی فولاد اکسین نیز توضیح داد: قطعا تولید ورق‌های خاص در ارتقای وضعیت مالی و اقتصادی فولاد اکسین موثر خواهد بود. ورق خاص تنی حدودا 300 دلار قیمت دارد و باید به سمتی برویم که عمده تولیدات فولاد اکسین، ورق‌های خاص باشند.

محمودپور درباره تعامل فولاد اکسین به شرکت نفت به منظور فروش محصولاتش در پروژه‌های نفتی عنوان کرد: ورق‌های موردنیاز را برای مناطق نفت‌خیز جنوب تولید می‌کنیم. در حال حاضر سیاست وزارت نفت استفاده از توان ساخت داخل است و امیدواریم وزارت نفت از ما به عنوان یک پیمانکار ثانوی حمایت لازم را بکند. بد نیست بدانید که ورق محیط ترش دارای استاندارد API که در فولاد اکسین تولید شده از نظر کیفیت در شرایط ایده‌آلی قرار دارد و قابل مقایسه با نمونه های وارداتی است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان درباره سیاست‌های صادراتی فولاد اکسین نیز عنوان کرد: سیاست فولاد اکسین ادامه صادرات و تقویت این حوزه است. اما در این حوزه به دنبال صادراتی خواهیم بود که برای فولاد اکسین اقتصادی نیز باشد. با رعایت این شرط حتی به دنبال این هستیم صددرصد محصول خود را صادر کنیم. در عین حال تامین نیازهای داخلی نیز در برنامه ما قرار دارد.

وی درخصوص وضعیت نیروهای انسانی فولاد اکسین نیز گفت: قبل از ورود به فولاد اکسین نگران وضعیت نیروی انسانی این شرکت بودم اما در حال کمترین نگرانی را از این بابت دارم چرا که متوجه شدم فولاد اکسین از نظر نیروی انسانی فنی و بازرگانی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. سابقه کاری من در حوزه منابع انسانی است و به همین دلیل اهمیت این حوزه را کاملا درک می‌کنم. در همین راستا برای تشویق نیروی انسانی فولاد اکسین برنامه‌های ویژه‌ای داریم و حتما از اساتید خبره دانشگاهی نیز در این زمینه کمک خواهیم گرفت. کانون‌های ارزیابی عملکرد و بحث جانشین پروری را در فولاد اکسین تقویت خواهیم کرد.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا