وام 25 میلیونی خودرو به چند نفر می رسد؟

وام 25 میلیونی خودرو به چند نفر می رسد؟

اقتصاد > صنعت - تسنیم نوشت: تازه ترین خبرها حاکی است، تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو تا سقف فروش 100 هزار خودرو جمعاً به ارزش 2500 میلیارد تومان تا پایان اردیبهشت 95 پرداخت خواهد شد.

اواخرمهرماه رئیس کل بانک مرکزی خبر از ارائه وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو در قالب بسته سیاست‌های تسریع دولت در رونق اقتصادی داده بود.

براساس این تصمیم، قرار شد متقاضیان وام خرید خودرو معادل حداکثر 80 درصد ارزش خودرو تا سقف 25 میلیون تومان را طی 7 ساله و با نرخ 16 درصدی از طریق نمایندگی‌های مجاز دریافت کنند و اسناد این تسهیلات از طریق خودروسازان با همان مکانیزم تولید در اختیار آنها قرار گیرد.

آنطور که مسئولین اعلام کرده بودند، پرداخت این وام از نیمه آبان ماه آغاز خواهد شد، ولی ظاهراً هنوز آیین نامه اجرایی این وام در دولت نهایی نشده و خودروسازان و بانک‌ها در جریان جزئیات شیوه نامه پرداخت این تسهیلات نیستند.

پیشتر برخی منابع اعلام کرده‌ بودند، 25 نوع خودرو سواری و 19 نوع وانت در فهرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این وام قرار گرفته است. همچنین شنیده شده دولت پرداخت وام خودرو به عموم مردم را منتفی کرده و تصمیم گرفته در گام اول این تسهیلات را تنها به خروج خودروهای فرسوده و خرید خودروهای عمومی اختصاص دهد.

در این بین، شرکت‌های خودروساز اعلام می‌کنند، تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ نشده و مشخص نیست این وام در قالب چه بسته‌ای دراختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

برخی مسئولان شرکت‌های خودروسازی هم خبر دادند، براساس آخرین رایزنی‌ها با بانک مرکزی قرار شده فقط 100 هزار دستگاه خودرو در این طرح بفروش برسد و سهمیه جداگانه‌ای هم برای شرکت‌های خودروساز تعیین نشده است.

به گفته آنها، در این طرح فروش خودرو، بانک مرکزی فقط 4 سال خرید دین را انجام می دهد و این خودروساز است که باید 3 سال بعدی را به گردن بگیرد.
22539

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا