بهروان در گفت‌وگو با ماین نیوز:

تنها امید ما به سرمایه‌گذاری در ورزش، شرکت‌های بزرگ صنعتی هستند

تنها امید ما به سرمایه‌گذاری در ورزش، شرکت‌های بزرگ صنعتی هستند

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: شرکت‌های بزرگ از جمله فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان، گل گهر و مس کرمان در شرایطی قرار دارند که می‌توانند به ورزش کشور کمک کنند و این شرکت‌ها می‌توانند در بخش فعالیت‌های اجتماعی اثرگذار باشند.

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز ورزشگاه نقش جهان اصفهان را از نظر چمن ورزشگاه بسیار عالی دانست و گفت: در حال حاضر طبقه اول این ورزشگاه کامل شده اما طبقه دوم آن هنوز کار دارد. این در حالی است که برطرف کردن برخی موارد چندان موضوع سختی نیست، به عنوان مثال باید ورودی‌ها کامل و آسفالت شوند. شاید یکی از کارهای اساسی در این ورزشگاه، موضوع ورودی‌ها باشد زیرا نسبت به ظرفیت ورزشگاه، میزان ورود‌ها کم و هنوز بخش VIP آن بطور کامل مهیا نیست.

وی با اشاره به تایید ‌AFC گفت: AFC این ورزشگاه را تایید می‌کند اما بنده معتقد هستم از روزی که فولاد مبارکه به این پروژه ورود یافت، مسائل سرعت خوبی پیدا کرد و خوشبختانه در حال حاضر قابل بهره‌برداری است بطوریکه ذوب‌ آهن اولین بازی را در اینجا برگزار کرد.

بهروان با مهم برشمردن موضوع نگه‌داری ورزشگاه افزود: این موضوع بسیار مهم است و می‌تواند یکی از زیباترین ورزشگاه‌های کشور باشد اما باید طبقه دوم را تکمیل کند. البته در حال حاضر مشکلی در برگزاری مسابقات ندارد.

به گفته وی، زمان موردنیاز برای تکمیل طبقه دوم این ورزشگاه بستگی به میزان سرمایه دارد زیرا با سرمایه‌گذاری مناسب ما شاهد سرعت مناسب در اجرای پروژه خواهیم بود.

بهروان با اشاره به اجرا طرح‌های اجتماعی از سوی شرکت‌های بزرگ، اظهار کرد: در حال حاضر تنها امید ما شرکت‌های بزرگ هستند زیرا شرکت‌های کوچک نمی‌توانند چندان در بحث ورزش سرمایه‌گذاری کنند اما شرکت‌هایی همچون فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و یا گل گهر و مس کرمان در شرایطی هستند که می‌توانند به ورزش کمک کنند و این شرکت‌ها می‌توانند در بخش فعالیت‌های اجتماعی اثرگذار باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنگاه‌های بزرگ تولیدی نقش اصلی را در ورزش کشور ایفا می‌کنند. بطورکلی برای ما مهم است کارخانه‌های بزرگ کشور وارد حوزه ورزش شوند و سرمایه‌گذاری می‌کنند زیرا اعتبار ورزش کشور با این کار افزایش می‌یابد. البته این کار باید با برنامه‌ریزی درست و با استفاده از متخصصان رشته‌های مرتبط صورت گیرد.

به گفته بهروان با چنین اقدامی چهره ورزش در شهرستان‌ها متحول می‌شود و این شرکت‌ها می‌توانند در کنار این موضوع به ورزش ملی نیز کمک کنند اما نگاه آنها به این موضوع باید نگاه بلندمدت باشد.

وی با اشاره به حوزه فوتبال افزود: باید در رشته فوتبال روی بخش پایه کار شود در این صورت ماندگاری بیشتر و هزینه‌ها کاهش خواهد یافت. این موضوعی است که بیشتر کشورهای دارای فوتبال توسعه یافته به آن توجه دارند.

بهروان بیان کرد: ورزشگاه دولتی در ایران را شرکت توسعه و تجهیز با استفاده از بحث ترانس پلنت می‌سازد. به اعتقاد بنده ورزشگاه‌ها باید متناسب با محیط و اقلیم و کاربری آن باید ساخته شوند. در حال حاضر ورزشگاه‌های فوتبال در کشور شبیه به یکدیگر هستند در صورتی که از دیدگاه اقلیم و محیط با یکدیگر متفاوت است. از سوی دیگر در ساخت ورزشگاه‌ها باید از طرح‌های جدید استفاده کنند تا فضای بیهوده کمتری داشته باشد.

به گفته وی،‌ فیفا معتقد است تماشاگران باید به زمین نزدیک بوده و فاقد پیست دوومیدانی باشند. در نتیجه تماشاچی نزدیک به خط بوده و هیجان بیشتری در بازی ایجاد می‌شود. در کنار آن فیفا برای هر موضوعی یک قانون دارد یعنی ورودی و خروجی باید متناسب با تعداد تماشاچی باشد. حال اگر در ساخت از فدراسیون فوتبال مشاوره بگیرند ما به آنها کمک می‌کنیم.

بهروان همچنین درباره فوتبال کارگری گفت: ورزش میان کارگران موجب افزایش بهره‌وری می‌شود و اگر نگاهی اصولی به آن داشته باشیم، می‌تواند در کل ورزش کشور اثرگذار باشد. به ویژه آنکه به هر میزان ورزش در میان کارگران واحدهای تولیدی افزایش یابد، میزان سلامتی و راندمان کار افزایش می‌یابد.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا