پیش‌بینی مجلسی‌ها از قیمت‌نفت تا پایان سال

پیش‌بینی مجلسی‌ها از قیمت‌نفت تا پایان سال

برخی از نمایندگان مجلس پیش‌بینی‌های خود را نسبت به قیمت نفت خام ایران تا پایان سال جاری بیان کردند.

امیرعباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص پیش‌بینی خود از قیمت نقت تا پایان سال جاری گفت: به نظر می‌رسد قیمت نفت تا پایان امسال تغییر آن‌چنانی نکند، قیمت نفت با تغییر فصل و زمستانی که در پیش داریم دچار نوسان و مقداری تولید نفت بیشتر می‌شود اما افزایش قیمتی پیدا نخواهد کرد.

او ادامه می‌دهد:ایران می‌خواهد بازار نفت را به سمت خود بکشاند و به عقیده من قیمت نفت به همین صورت باقی خواهد ماند. از طرفی آمریکا و عربستان به دلیل کاهش قیمت و عرضه نفت با مشکلاتی زیادی روبه رو شده‌اند.

سلطانی خاطرنشان می‌کند: پیش‌بینی بنده از قیمت نفت بین 40 تا 50 دلار است و بیشتر از این تغییر محسوسی نخواهد کرد. نهایت و سقف میزان تولید و فروش نفت ما 2.5 میلیون بشکه بیشتر از میزان فعلی یعنی سه میلیون و 700 هزار بشکه در روز خواهد بود.

سلطانی در پایان سخنانش بیان می‌کند: با شروع فصل زمستان ممکن است مصرف نفت ما افزایش پیدا کند و تعادل برقرار شود و قیمت نفت نه ارزان و نه گران خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، موسی احمدی، دبیر دوم کمیسیون انرژی مجلس هم در این باره می‌گوید: قیمت نفت از طرفی به اعضای اوپک مانند عربستان که در قیمت نفت تاثیر گذار بستگی دارد و از طرفی افزایش تولید نفت نزدیک به 500 میلیون بشکه در روز با مجوز اوپک که وزیر نفت ایران اعلام کرده است. با وجود این،‌بنده نسبت به افزایش قیمت نفت تا پایان سال جاری خوشبین نیستم.

او اظهار می‌کند: به عقیده من قیمت نفت با همین کیفیت ثابت خواهد ماند و تا پایان امسال بعید می‌دانم افزایشی پیدا کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا