سفر مدیران نالکو هند به ایران برای بررسی احداث کارخانه آلومینیوم

سفر مدیران نالکو هند به ایران برای بررسی احداث کارخانه آلومینیوم

شرکت ملی آلومینیوم هند (نالکو) ماه آینده یک هیئت متشکل از مقامات ارشد خود را به ایران اعزام می کند که هدف این سفر بررسی امکان احداث و اداره یک کارخانه گداخت آلومینیوم در ایران است.

 

به نقل از پایگاه خبری آلومنیوم اینسایدر، شرکت ملی آلومینیوم هند (نالکو) ماه آینده یک هیئت متشکل از مقامات ارشد خود را به ایران اعزام می کند. هدف این سفر بررسی امکان احداث و اداره یک کارخانه گداخت آلومینیوم و تامین برق مورد نیاز آن از طریق یک نیروگاه گازی است.
کاهش تحریم های غرب علیه ایران و تاکید بر ایجاد روابط استراتژیک بین ایران و هند، دهلی نو را به فکر بررسی فرصت های اقتصادی موجود در بازار ایران انداخته است. شرکت نالکو قبلا یادداشت تفاهمی را با دولت ایران در مورد طرح  هایی برای احداث شرکتی جهت تولید سالانه 500 هزار تن کوره ذوب آلومینیوم در این کشور امضا کرده که مستلزم سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری توسط نالکو است.
یک مقام ارشد هندی که نخواست نامش فاش شود گفت: گروهی از مدیران نالکو در اوایل ماه آینده میلادی برای گفت وگو در مورد مکان این کارخانه گداخت و قیمت گاز به ایران سفر خواهند کرد.
یک مقام دیگر هندی گفت: در حال حاضر وضعیت بازار زیاد خوب نیست. از این رو ما به دنبال حضور در بازار ایران هستیم. همچنین این موضوع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که آیا تولید آلومینیوم در ایران به صرفه است یا نه. وی گفت، نالکو قصد دارد در مورد قیمت گاز مورد نیاز برای تولید برق با مقامات ایرانی مذاکره کند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا