دبیر انجمن سیمان:

درصدد عرضه کل سیمان صادراتی کشور در بورس کالا هستیم

درصدد عرضه کل سیمان صادراتی کشور در بورس کالا هستیم

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به مشکلات این محصول برای صادرات از طریق بورس کالا، گفت: پیگیر حل مشکلات حقوقی با گمرک در این بخش هستیم.

به گزارش بورس نیوز به نقل از «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، عبدالرضا شیخان با اشاره به علت تاخیر عرضه سیمان در رینگ صادراتی بورس کالا اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون، پیگیری‌های جدی برای عرضه‌ سیمان در رینگ صادراتی بورس کالا انجام شده که امیدواریم به زوی شاهد عرضه سیمان در رینگ صادراتی بورس کالا باشیم.

وی افزود: تنها موضوعی که باعث می‌شود صادرات سیمان از طریق بورس کالا به تاخیر بیفتد، این است که باید برگه معامله در بورس کالا جزو اسناد مورد درخواست گمرک به شمار برود تا کل صادرات کشور از یک کانال شفاف و با قیمت رقابتی و واقعی انجام شود؛ اما هنوز این مشکل در گمرک برطرف نشده است.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به اینکه برای برطرف کردن این مشکل قرار است نشست‌هایی را با مسئولان بورس کالا و برخی کارشناسان حقوقی برگزار کنیم، ادامه داد: باید از این طریق، راهکار قانونی برای آن در نظر گرفته شود؛ زیرا برای عرضه سیمان در رینگ صادراتی بورس کالا حتما باید این برگه مورد قبول گمرک قرار بگیرد تا نظم صادرات ساماندهی شود.

شیخان با اعلام اینکه انجمن کارفرمایان صنعت سیمان علاقمند است تا صادرات سیمان از طریق بورس کالا صورت بگیرد، اظهار داشت: باید این مشکل از نظر حقوقی برطرف شود که به دنبال رفع آن هستیم. در این میان سازمان توسعه تجارت نیز موافق عرضه سیمان در رینگ صادراتی بورس کالا است؛ اما باید اراده جدی در این خصوص وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه مذاکراتی با سازمان توسعه تجارت انجام خواهیم داد، گفت: کشف بازار و خریداران جدید برای سیمان ایران، شفاف‌سازی قیمت، افزایش حجم صادرات، رشد فضای رقابتی و جلوگیری از رقابت منفی در بازار داخلی و صادراتی، پایان اعلام قیمت‌های سلیقه‌ای در این صنعت، اطمینان خریداران خارجی از خرید محصول با کیفیت و حضورسرمایه‌گذاران در مکانی با اعتبار از مزایای عرضه صادراتی سیمان در بورس کالای ایران است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا